Bár a tél még előttünk van, a főváros útjain helyenként éles peremű úthibákat kell kerülgetni. Mi a teendő, ha durva kátyúba hajtottunk?
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Pont így üti meg a gödör széle a gumi és a felnit, csak nagyobb erővel
Fotó megosztása:
Ez a szálszakadt, púpos oldalfalú gumi is kuka, nemcsak a széthasadt abroncsokat kell cserélni
Fotó megosztása:
Tulajdonképpen élvezet Budapesten kanyarogni a sportfutóműves Ibiza FR-rel, csak nem az úthibák miatt
Fotó megosztása:
Ritka a teljes útburkolatcsere, nagyon elöregedett az úthálózat a fővárosban és országszerte is. Arról nem beszélve, hogy anno nem ekkora forgalomra tervezték az utakat
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Mivel a kátyúkárok zöme az 50-100 ezres cascoönrész alatti tétel, érdemes a casco és a kötelező felelősségbiztosítás mellé külön megköthető kátyúkár-biztosítással készülni, évente párezer forintért. Kátyúbiztosítás meglétekor nem az autósnak kell alkudoznia a közút kezelőjével, hanem a biztosítónak. Ám az autósnak megfelelően dokumentálnia kell a kárt, amely történhet a kátyúról és a kárról készült fotóval, tanúval, illetve rendőri jegyzőkönyvvel is
Fotó megosztása:
Az utakat a mainál eleve kisebb teherbírásra és forgalomra tervezték,
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A felújítás azért is szükséges, mert Magyarország az európai uniós csatalakozáskor vállalta, hogy az utakat 11,5 tonnás tengelyterhelésre erősíti – közölte Nemes-Nagy Tibor, hozzátéve, hogy „ezt folyamatosan teljesítjük, de vannak még lemaradásaink”.
Az állami közúthálózat közel 32 ezer kilométernyi, ebből 1800 kilométer gyorsforgalmi út.