Egy belga televíziós csatorna szerint az Opel Zafira nem tisztességes módszerekkel teljesítette a károsanyag-kibocsátási előírásokat.
A VRT nevű belga televíziós csatorna egyik riportja azt állította, hogy a dízelmotoros Zafirák nitrogén-oxid-kibocsátása kilencszer magasabb, mint az uniós határérték, továbbá, hogy az Opel ezzel tisztában volt.
Állításuk alátámasztására elmondták: rejtett kamerákat helyeztek el egy autóban, amelynél az emissziós vizsgálatokat követően előírt szoftverfrissítést hajtották végre. Miközben zajlott a folyamat, a háttérben a szerelők jól érthetően arról beszélgettek, hogy az éppen frissítendő szoftver eredeti célja éppen a hiányosságok tudatos elkendőzése volt.
Az Opel szerint mindkét állítás légből kapott. A problémás autón, állítják, elromlott egy szenzor, így tévesen aktiválódott a hibajelenségre figyelmeztető fényjelzés. A hibajelenség egyébként Belgiumban mindössze 390 autót érintett.
Szerelők fecsegésére alapozva bizonyára nem fognak még csak nyomozást sem elrendelni az Opel ellen, ám a Renault példája is jól mutatja, hogy már egy alaptalan vádaskodás is mennyi kárt okozhat az autógyártónak.