Amikor a Citroën 2010-ben útjára bocsátotta a C3 arisztokrata rokonát, a DS 3-at, nem számított eget rengető eladásokra, de azért az öt év alatt csaknem 400 ezer darab fogyott világszerte a kocsiból, ami nem mondható rossznak egy kategóriák között egyensúlyozó típus esetében. Még érdekesebb, hogy nem is Franciaország, hanem Nagy-Britannia az első számú piac.
Mostanra eljött a modellfrissítés ideje, főleg, mert a márkatársak mind frissebbnek, modernebbnek hatnak, mint a DS 3. Hozzájuk igazodva alakult át a hűtőrács és a fényszórók kialakítása, hátul térhatású LED-lámpákat alkalmaztak. A dizájnerek nem nyúltak a lebegő, eltérő színű tető koncepciójához, sőt, bővült a lehetséges színkombinációk választéka, összesen 78 variáció elképzelhető, míg a kabrió vászonteteje négy árnyalatban kérhető.
A fedélzeten teljes körű okostelefonos integráció, 7 colos érintőképernyő (ami drasztikusan csökkentette a nyomógombok számát), valamint új burkolatok és kárpitok – köztük egészen igényes anyagok is – várják az utasokat.Számos technológiát, így a LED-es fényszórókat vagy az új automata sebességváltót már korábban bevezették a DS 3-nál, új viszont a ráfutásgátló robotfék, amely a karambol veszélyét észlelve előkészíti a fékeket vagy önműködően lassítani kezd.
A motorkínálat újdonsága a 130 lóerős, 1,6-os benzines turbómotor; a kínálat többi tagja, beleértve a DS 3 Performance 208 lóerős erőforrását, az elődből került át.