Hétszáz ember, köztük korábbi alkalmazottak vettek részt azon a búcsúünnepségen, amelyet pénteken tartottak Solihullban, a Land Rover gyárában. A főszereplő egy 68 éves öreg volt: a Defender, amely (pontosabban amelynek őse) a kezdetektől itt készült, ezen a telephelyen.
Az esemény egyébként valódi ünnep volt, ahol a vendégek színe előtt elhajtott két tucat autó (köztük a legelső széria képviselői) idézte fel az elmúlt hét évtized legemlékezetesebb momentumait.
A legeslegutolsó Defender a tavaly beharangozott múltidéző Heritage széria tagja volt; a 90-es, vászontetős példány klasszikus olajzöld színben feszített a padlón.A búcsú perceit használta ki a Land Rover arra, hogy bejelentse az új veterán restaurációs programot, amelyet a jelenlegi solihulli gyártósor helyén fognak létrehozni. Itt az ősi Series modellek kiváló ismerői dolgoznak majd azokon az autókon, amelyeket a világ négy sarkában mentettek meg az enyészettől. A helyreállított veterán autókat eladják, az első vevő idén júliusban veheti át Landija kulcsát.
Solihullba n1948 óta több mint kétmillió Series és Defender modell épült; a kétmilliomodik, jubileumi példány 400 ezer fontért (163 millió Ft) kelt el egy ünnepélyes árverésen. A legelső Series, 68 évvel ezelőtt 450 fontba került.
Az első modell tíz éven át készült lényegi módosítások nélkül. 1958-ben lépett színre a Series II, új motorokkal, sőt, dízelmotorral is. A hetvenes években már a Series III vette át a stafétát, hogy aztán 1990-ben átadja azt az első Defendernek.
A gyártás befejezésével és a solihulli sor lezárásával együtt az eredeti gyártósor tavaly megnyitott replikáját is leszerelik. Több mint tízezren csodálták itt meg a múltat; ha nem voltál köztük, itt bepótolhatod az élményt.