Hétszáz ember, köztük korábbi alkalmazottak vettek részt azon a búcsúünnepségen, amelyet pénteken tartottak Solihullban, a Land Rover gyárában. A főszereplő egy 68 éves öreg volt: a Defender, amely (pontosabban amelynek őse) a kezdetektől itt készült, ezen a telephelyen.

Az esemény egyébként valódi ünnep volt, ahol a vendégek színe előtt elhajtott két tucat autó (köztük a legelső széria képviselői)  idézte fel az elmúlt hét évtized legemlékezetesebb momentumait.

Legyártották az utolsó Defendert, isten nyugosztalja! 1
Legyártották az utolsó Defendert, isten nyugosztalja! 43 A legeslegutolsó Defender a tavaly beharangozott múltidéző Heritage széria tagja volt; a 90-es, vászontetős példány klasszikus olajzöld színben feszített a padlón.

A búcsú perceit használta ki a Land Rover arra, hogy bejelentse az új veterán restaurációs programot, amelyet a jelenlegi solihulli gyártósor helyén fognak létrehozni. Itt az ősi Series modellek kiváló ismerői dolgoznak majd azokon az autókon, amelyeket a világ négy sarkában mentettek meg az enyészettől. A helyreállított veterán autókat eladják, az első vevő idén júliusban veheti át Landija kulcsát.

Legyártották az utolsó Defendert, isten nyugosztalja! 44 Solihullba n1948 óta több mint kétmillió Series és Defender modell épült; a kétmilliomodik, jubileumi példány 400 ezer fontért (163 millió Ft) kelt el egy ünnepélyes árverésen. A legelső Series, 68 évvel ezelőtt 450 fontba került.

Az első modell tíz éven át készült lényegi módosítások nélkül. 1958-ben lépett színre a Series II, új motorokkal, sőt, dízelmotorral is. A hetvenes években már a Series III vette át a stafétát, hogy aztán 1990-ben átadja azt az első Defendernek.

A gyártás befejezésével és a solihulli sor lezárásával együtt az eredeti gyártósor tavaly megnyitott replikáját is leszerelik. Több mint tízezren csodálták itt meg a múltat; ha nem voltál köztük, itt bepótolhatod az élményt.

Legyártották az utolsó Defendert, isten nyugosztalja! 45