Az Európai Bizottság hétfői közleményében tudatta, hogy az összesen 1,2 milliárd eurós beruházás a tervek szerint 2100 munkahelyet fog teremteni a hátrányos helyzetű nyugat-dunántúli régióban, és ezáltal jelentősen hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.
A bizottság értékelése szerint az állami támogatás feltétlenül szükséges volt ahhoz, hogy a fejlesztés megvalósuljon Győrben. A projekt állami finanszírozásának a regionális fejlődésre gyakorolt pozitív hatása felülmúlja a támogatás versenytorzító hatását – közölte az Európai Bizottság.
Az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályok lehetővé teszik beruházási projektek támogatását, amennyiben azoknak a regionális fejlődésre gyakorolt pozitív hatása felülmúlja a támogatás versenytorzító hatását. Az elmúlt években az Európai Bizottság számos autóipari beruházási projektet vizsgált meg annak érdekében, hogy meggyőződjön róla, a támogatás valóban szükséges és arányos a beruházás megvalósítása szempontjából.
Az Európai Bizottság (EB) 2014 júliusában kezdeményezte a részletes vizsgálatot annak megállapítására, hogy a szabályoknak megfelelő-e a magyar állami támogatás, amelyet az Audi kap győri autógyárának bővítéséhez. A bizottság elsősorban arra volt kíváncsi, milyen hatással lesz a beruházás a régiós fejlődésre, illetve, hogy feltétlenül szükséges-e az állami támogatás ahhoz, hogy a fejlesztés megvalósuljon Győrben.
Az eljárás elindítását a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) már akkor is azzal magyarázta, hogy a VW csoport Európában nagy piaci részesedéssel rendelkezik, és a szabályok szerint ilyen esetekben a bizottság köteles eljárást indítani és versenypolitikai okokból részletesebb vizsgálatot folytat le.