Egyre több a papíron 3-4-5 litert fogyasztó autó, a kúton viszont 5-7-10 litereket tankolunk száza kilométerre. Miért nem valósul meg az ígéret?
Egyre több a papíron 3-4-5 litert fogyasztó autó, a kúton viszont 5-7-10 litereket tankolunk száza kilométerre. Miért nem valósul meg az ígéret?
Fotó megosztása:
Elvileg, aki a szabványban megadott módon, naaagyooon laaassan gyorsít és hajt, az közúton is reprodukálni tudja a laborértékeket. Erre egy élő városban gyakorlatilag nincs esély, országúton 80-nal talán
Elvileg, aki a szabványban megadott módon, naaagyooon laaassan gyorsít és hajt, az közúton is reprodukálni tudja a laborértékeket. Erre egy élő városban gyakorlatilag nincs esély, országúton 80-nal talán
Fotó megosztása:
A légellenállás lefaragása alapvető. Sok kicsi, sokra megy
A légellenállás lefaragása alapvető. Sok kicsi, sokra megy
Fotó megosztása:
780 mp városi mérési ciklusra 400 másodperc országúti vezetés következik. A szabvány nagyon pontosan megadja a mérés körülményeit, de az autógyártók bejátsszák az adódó pályát
780 mp városi mérési ciklusra 400 másodperc országúti vezetés következik. A szabvány nagyon pontosan megadja a mérés körülményeit, de az autógyártók bejátsszák az adódó pályát
Fotó megosztása:
Nemcsak belső égésű motoros, tehát dízel, gázüzemű vagy benzines autók mérésére van fogyasztási norma
Nemcsak belső égésű motoros, tehát dízel, gázüzemű vagy benzines autók mérésére van fogyasztási norma
Fotó megosztása:
Alapkivitel, kis kerék, kevés extra: ezek az autók hozzák a legjobb eredményeket a próbabapon
Alapkivitel, kis kerék, kevés extra: ezek az autók hozzák a legjobb eredményeket a próbabapon
Fotó megosztása:
Egy autógyárnak félmillió forintnyi eurójába kerülhet egyetlen szabványos mérés házon belül
Egy autógyárnak félmillió forintnyi eurójába kerülhet egyetlen szabványos mérés házon belül
Fotó megosztása:
Hercig rózsaszín lánc tartja az A4-est. A labor felfűthető akár 30 fokra, a hidegindítás itt nem ugyanaz, mint télen az utcán
Hercig rózsaszín lánc tartja az A4-est. A labor felfűthető akár 30 fokra, a hidegindítás itt nem ugyanaz, mint télen az utcán
Fotó megosztása:
A strasbourgi négynapos plenáris ülés harmadik napján napirendre vették az uniós gépjármű-engedélyezési rendszer átalakítására kidolgozott hosszú távú javaslatot, amelyet már korábban bemutatott az Európai Bizottság.
A valós vezetési feltételek mellett (RDE) mért károsanyag-kibocsátási tesztre vonatkozó eljárás a gépjárművek nitrogén-oxid-kibocsátásának csökkentését tűzte ki célul. Az új autók típusengedélyének kiadásához jelenleg figyelembe vett laboratóriumi mérések ugyanis nem mutatnak reális képet, a jármű használat közbeni nitrogén-oxid-kibocsátása a hivatalos határértékeket akár 4-500 százalékkal is meghaladhatja.
Az Európai Bizottság javaslatában ugyanakkor a dízelautók nitrogén-oxid-kibocsátási határértékének ideiglenes megemelése szerepel az Euro 6 környezetvédelmi normáknak megfelelő könnyű személy- és haszonjárművek esetében. A bizottság szerint a határértékek átmeneti könnyítését az új hordozható kibocsátásmérő rendszerek használatából adódó mérési pontatlanságok és „a jelenleg gyártott dízelautók valós vezetési körülmények közötti teljesítménye rövid távú fejlesztésének műszaki korlátai” indokolják.
Az ideiglenes könnyítés miatt a parlament környezetvédelmi bizottsága kifogását fogalmazta meg a javaslattal kapcsolatban, amely mégis megkapta a képviselők támogatását, mivel az Európai Bizottság felülvizsgálati záradékot ígért pontos határidőkkel, amikorra teljesíteni kell az elvárt kibocsátási szinteket.
Giovanni La Via, az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának elnöke úgy értékelte, a döntéssel sikerült elkerülni a bizonytalanságokat, immár szigorú, de betartható határidők állnak az autóipar előtt. „Jobb levegőminőséget biztosítunk a polgároknak Európában, a munkahelyek elvesztése nélkül” – jelentette ki.
A szavazás megnyitotta az utat az Európai Bizottság előtt, hogy továbblépjen a második RDE-csomaggal. Ez a csomag lefekteti a valós követelményeket az Euro 6-os normát teljesítő járművek számára.
A követelmények bevezetése során első lépésként a gyártóknak az új modellek esetén 2017 szeptemberéig (az újonnan gyártott gépjárművek esetében 2019 szeptemberéig) a laboratóriumi teszteredmények és a normál használat során mért járműteljesítmény közötti eltéréseket legfeljebb 2,1-es (110 százalékos) „megfelelési tényezőre” kell csökkenteniük.
Második lépésként az új modellek esetében 2020 januárjáig (az összes új gyártású gépjármű esetén 2021 januárjáig) a mérési eredmények eltéréseit legfeljebb 1,5-ös (50 százalékos) megfelelési tényezőre kell csökkenteni, figyelembe véve a hibahatárokat is.