Alig negyed évvel ezelőtt lépett színre az RS7, illetve RS6 Avant Performance, 560 helyett 605 lóerővel, 3,7 másodperces gyorsulással, akár 305 km/óra végsebességgel. A recept a régi, a név ellenben új volt, ám a jelek szerint megtetszett az Audinak, mert most az RS Q3, azaz a cég városi izomterepjárója is megkapta a titulust és a vele járó átalakítást.
Az eredetileg 340 lóerős, 2,5 literes, öthengeres turbómotorban a hűtés feljavításával és az üzemanyag-szivattyú optimalizálásával további 27 lóerőt kotortak össze, a maximális forgatónyomaték 450 helyett 465 Nm 1625/perctől egészen 5500-ig. A menetdinamika ennek megfelelően mesés: 4,8 helyett alig 4,4 mp százra, 270 km/óra végsebesség. Ehhez az áthangolt, hétfokozatú DSG váltó is hozzájárul, amely eleve gyorsabban kapcsol, sportüzemben pedig ráadásul dupla kuplungolással lépked lefelé az áttételek között. Az ESP kiiktatható.
A felfüggesztést 20 mm-rel leültették, de az adaptív lengéscsillapítással párosuló sportfutóműért itt is pluszpénzt kérnek. A 20 colos kerekek mögött piros vagy fekete féknyergek állnak készenlétben, hogy megzabolázzák a változatlan tömegű jószágot. Az utastérben a szokásos mókák teremtenek pezsgő hangulatot.
Bár a világpremier márciusban lesz, a modell már most megrendelhető. Németországi ára 61 ezer euró, a kiszállítások a második negyedévben kezdődnek.