32 millió eurót, azaz 9,9 milliárd forintot fizetett egy titkos „nemzetközi híresség” egy 1957-es Ferrari 335 Sport Scaglietti-ért. A tegnap Párizsban tartott árverés szervezője, az Artcurial Motorcars Retromobile szerint soha ennyit nem adtak még árverésen egy versenyautóért. A korábbi rekordot egy  Ferrari 250 GTO tartotta, amelyet 28,5 millió euróért kelt el 2014-ben. Ez az eddig legdrágább autó Európában, de a világon is csak egy előzi meg szintén egy 1962-es Ferrari 250 GTO, amelyért 38 milliót fizettek az Egyesült Államokban.

10 milliárd egy kocsiért 1
10 milliárd egy kocsiért 13 Mindössze négy ilyen autót épített a Ferrari. Ez a kocsi számos versenyen vett rész korábban, először az 1957-es Sebringi 12 órás versenyen indult, ahol hatodikként zárt, azt követően a Mille Miglián második volt. 1958-ban Stirling Moss vezetésével megnyerte a Cuba Grand Prix-t, illetve ugyanabban az évben sebességrekordot állított fel Le Mans-ban. Ez volt az első autó, amely 200 km/órás átlagsebességet ért el ott. Célba nem ért, műszaki hiba miatt kiállt a versenyből.

10 milliárd egy kocsiért 14 A kocsit 1960-ban vásárolta meg Robert N. Dusek, építészmérnök, aki tíz év múlva továbbadta Pierre Bardinon gyűjtőnek. A francia férfinek nagyjából ötven Ferrari versenyautó szerepel a gyűjteményében. Az elmúlt több mint negyven évet ott töltötte a jármű.

Ferrari 335 Sport Scaglietti motorja 4,1 literes V12-es, teljesítménye nagyjából 370 lóerő. Új tulajdonosa nem használhatja közúton, mert versenyautó.

a videó a hirdetés után indul