Akik emlékeznek a 20/20 előtanulmányra, talán csalódottan fogadják a Seat kompakt crossoverének szériaváltozatát, ám azok, akik korrekt, sokoldalú SUV-ot keresnek, alighanem elégedetten bólogatnak, hiszen a Zaragoza melletti spanyol falucskáról elnevezett szabadidőjármű (legalábbis papíron) minden részletében hozza az elvárásokat.

Már a Seatnak is van SUV-ja! 1
Formavilága jóval egyszerűbb, urambocsá’ unalmasabb, mint az imént említett koncepcióé volt, de ez így van rendjén, egy dolog a show, és egészen más a racionális vásárlói döntés. A Seat formajegyei maradéktalanul megvannak, gondosan adaptálva azokat a megváltozott arányokhoz: a hűtőmaszk, a lámpatestek, a C-oszlop mint régi ismerősök, pedig ebben a formában (és méretben) nem láttuk még őket. A 436 centis karosszéria pont a szegmens középmezőnyébe dobja a Seatot, az 510 literes csomagtartó jól hangzik, bár ez csak az elsőkerék-hajtású kiviteleknél érvényes, a hátsó differenciálmű, hajtótengelyek és járulékos alkatrészek 25 litert rabolnak el a volkswagenesen szabályos raktérből. SEAT ATECA 05 A könnyített szerkezetű autó mozgatásáról 115-190 lóerős teljesítmény-tartományban játszó motorok gondoskodnak – mindkét végpont dízelmotor egyébként, középen egy 150 lovas harmadik TDI-vel. Benzinmotorból csak kicsik vannak: az egyliteres 115, az 1,4-es 150 lóerős. https://www.youtube.com/watch?v=hxCBFqQQtVc Az MQB padlólemez adta lehetőségeket kihasználva az Ateca megkapta a konszern köznapi márkái számára elérhető kényelmi és biztonsági technológiáit: dugókövető tempomat, a járművet egészségügyi vészhelyzet esetén biztonságosan megállító funkció, keresztirányú forgalom-felügyelet , holttér-figyelés, gázolásgátló vészfékrendszer, táblafelismerés az egyik oldalon, okostelefonos-fedélzeti internes-érintőképernyős központi egység a másikon. Még vezeték nélküli telefontöltő is kérhető a kocsiba, meg LED-es fényszóró, meg sok minden egyéb. Az autó szeptembertől kerül forgalomba, ára még nem ismert. SEAT ATECA 12