Óvatosan fogalmaznak a Mazdánál: a beharangozó egyetlen bekezdésében fél tucatszor írják le a rotary, azaz forgótárcsás szót, ám egyszer sem állítják, hogy új tanulmányautójukat ilyen technológiájú erőforrás mozgatná. Pedig tavaly októberben, amikor az RX-Vision koncepció eredetileg bemutatkozott, nem csináltak titkot a dologból. Meg hát a dugattyú nélküli technológiáról árulkodik a kupé extrém lapos motorházfedele is.

Az, hogy a hosszú, széles, lapos sportautó eljön Európába, arra enged következtetni, hogy a márka komolyan gondolja a dolgot – bízzunk benne, hogy nem csak az autót akarják megépíteni, de a hajtásláncot is feltámasztanák.

Kevésbé szenzációs, de annál lényegesebb hír, hogy ugyanitt bemutatják a Mazda3 új, extra takarékos motorral szerelt változatát. A másfél literes dízelmotor a Mazda2 és a Mazda CX-3 modellekből kerül át a nagy testvérbe.