A szabadidőjármű Európa kedvenc járműkategóriája. Az eladások zömét a kompakt modellek teszik ki, de a városi járgányok is rendkívül keresettek. Az ez alatti, négy méternél rövidebb kategória azonban gyakorlatilag nem létezik: ha a Renault valóban forgalmazni kezdi a Kwidet, annak legfeljebb a Fiat Panda Cross lehet vetélytársa. Ott lett volna a Volkswagen Taigun (képeinken a 2012-es tanulmány) is, a maga 3,89 méteres hosszával, ám a német vállalat a napokban úgy döntött: erre a méretre nem érdemes autót fejleszteni.
A túlságosan rövidnek talált Taigun így végül a süllyesztőben végzi, pedig formája és megoldásai jópofák voltak – talán túlságosan is merészek a Volkswagen ízléséhez képest. Viszont a bogarat már elültették a cégvezetés fülében, így mégis kistestvért kap a Tiguan. Az azonban a Polo padlólemezére épülő, mintegy 10 centiméterrel hosszabb típus lesz, előreláthatólag 2018-tól.
A Taigun halálával a Skoda tervezett mini-SUV-jának is befellegzett, bár a csehek vásárlói a közeljövőben alighanem boldogan ellesznek a Kodiakkal.