Az autógyárak által előzetesként kiadott rajzok általában dinamikusabbnak, sportosabbnak, vagányabbnak mutatják az új modellt, mint amilyennek az a valóságban bizonyul. A Škoda Vision S esetében erről szó sincs: a tényleges tanulmány, amelyről ma reggel adta ki az első fotókat a gyár, tekintélyt parancsoló, modern és meggyőző. Ez részben a lámpatesteknek (a fő fényszórók alatti, kiegészítő fényforrásnak, illetve a hegyesre faragott hátsó helyzetjelzőknek), részben a minden eddiginél hangsúlyosabb, dupla hűtőrácsnak köszönhető. A 4,7 méter hosszú autó belső teréről még nem készültek fotók, ám a 2,79 méteres tengelytáv bőséges férőhelyet sejtet. A tanulmány három üléssorban két-két ülést kapott, a végleges modell nyilván a szokásosabb 2-3-2 elrendezéssel szorít helyet még egy utasnak.
Akár kétszemélyes kenguruszállító is lehetne azonban a Vision S, a lényeg (legalábbis műszaki és főleg termékpolitikai szempontból) a hajtáslánc. A nagy Škoda ugyanis az MQB padlólemezzel együtt megkapta a Volkswagentől annak konnektoros hibrid hajtásláncát is: ez összesen 225 lóerőt képes mozgósítani, ami minden idők második legerősebb Škoda modelljévé teszi, miközben az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,9 liter csupán 100 kilométeren. Az elektromos összkerékhajtású autó 7,4 mp alatt gyorsul százra. 12,4 kwh kapacitású Li-Ion akkujával akár 50 kilométert képes anélkül megtenni, hogy az 1,4-es benzinmotor (156 LE, 250 Nm) beindulna. Az első tengelyt egy 40 kW teljesítményű, 220 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, a hátsóra egy 85 kilowattos, 270 newtonméteres elektromotort szereltek. További részletek március elején.Konnektoros hibrid, dögös izomgép a Škodától
Első fotókon a Škoda Vision S
A Škoda Vision S modern hajtáslánccal, merész formatervvel és fényűző helykínálattal emeli feljebb a márka pozícióját.
2016.02.17. szerda 09:04