Miután a hét derekán már kiszivárgott néhány fotó, a Volvo eredeti terveivel összhangban ma késő délelőtt nyilvánosságra hozta a V90 szuperkombi fényképeit és műszaki adatait. Az autó 4936 mm hosszú, 2019 mm széles, és 1475 mm magas, tengelytávja 2941 mm. A helykínálat a konkurenciával összevetve abszolút az élvonalba ígérkezik, minden paraméterében a szegmens első vagy második helyén áll a V90. Kivéve egyet, nézd csak…

Volvo V90 Volvo V70 Mercedes E-osztály T BMW 5 Touring Audi A6 Avant Subaru Outback
Hosszúság (mm) 4936 4814 4905 4907 4943 4815
Szélesség (mm) 1890 1861 1854 1860 1874 1840
Magasság (mm) 1475 1547 1507 1488 1468 1605
Tengelytáv (mm) 2941 2816 2874 2968 2912 2745
Csomagtartó, min. (l) 560 575 600 560 565 559
Csomagtartó, max. (l) 1526 1600 1855 1670 1680 1848
Divatkombi a Volvo V90 1
  Bizony, a csomagtartó teljes kapacitása meglehetősen szerény. Az alaptérfogat 560 liter, amennyi a konkurenciánál. Egyértelműnek tűnik, hogy az utasok fejedelmi férőhelye prioritást élvezett a fejlesztés során, de bizony még saját elődjénél, a fél arasszal rövidebb V70-esnél is kevesebb cókmók fér az egyébként mesés vonalvezetésű farba. Amilyen keveset tehetünk bele magunk (azért nem annyira kevés az, csak relatíve), olyan sok mindent pakolt bele a Volvo a kocsiba, legalábbis a szórakoztató, környezetkímélő és biztonsági technológiákból.
a videó a hirdetés után indul
Az S90-nel (és részben az XC90-nel) azonos műszaki tartalom optimális családi autóvá teszi a V90-et: integrált ülésmagasító, 360 fokos körkamera, parkolórobot, sávban tartó, gázolásgátló, szántásba repüléskor gerincet megkímélő, jelzőtáblát értelmező technológiák ügyelnek az univerzum épségére. Az autó 130 km/óráig beavatkozás nélkül tartja az irányt az autópályán, követve a sáv kanyargását. Az utascella körüli vázelemek teljes egészében nagy szilárdságú bóracélból készültek; ez a nyers váz tömegének 35 százalékát teszi ki. Motorból egyelőre ötféle lesz választható a kocsihoz: a két dízelmotor (D4, 190 LE, 400 Nm; és D5 AWD, 235 LE, 480 Nm) a PowerPulse nevű sűrítettlevegő-tartályos turbótámogatással küszöböli ki a turbólyukat, a kétféle benzinmotor (T5, 254 LE, 350 Nm; és T6 AWD, 320 LE, 400 Nm) közül a nagyobbikat turbó mellett kompresszor is táplálja, a nagy attrakció pedig a T8 összkerekes hibrid 407 rendszerlóerővel, 640 Nm kombinált forgatónyomatékkal.
Váltóból egyetlen létezik csupán: a nyolcfokozatú automata a hibridnél eltérő kialakítással, de azonos áttételekkel dolgozik, mint az összes többi motornál, az egyes verziók között csak a végáttételben van eltérés. A piaci bevezetés dátumát még nem közölte a Volvo, logikusan szorosan az S90 nyomában érkezik majd az autó. Divatkombi a Volvo V90 41