golf-tdi-engine A Mercedes-Benz januárban 65 százalékkal kevesebb dízelautót értékesített az Egyesült Államokban, mint egy évvel korábban, a BMW-nél pedig 62 százalékos volt a visszaesés – tudta meg a dpa-AFX hírügynökség az autógyáraktól. A dízelautók aránya azonban mindkét márkánál már korábban is rendkívül alacsony volt a teljes értékesítési volumenen belül. A Mercedes-Benz szóvivője közölte, hogy a dízelautók aránya az elmúlt két évben öt százalék alatt volt, és hónapról hónapra folyamatosan csökkent. A benzines autókkal együtt a Mercedes-Benz eladásai – ha kis mértékben is, de – emelkedtek januárban. A BMW szóvivője arra mutatott rá, hogy az Egyesült Államok az egyetlen piac, ahol a dízelmotoros autóik eladása a Volkswagen emissziós botránya óta csökkent. A Mercedes-Benz januárban 334, a BMW 205 dízelautót adott el az Egyesült Államokban. A VW és az Audi pedig már nem is szerepeltet a kínálatában dízelmodellt az Egyesült Államokban. „A német autógyárak amerikai piacon évek óta követett dízel-stratégiája súlyos károkat szenvedett egyikük magatartása miatt” – jelentette ki a német autógyárak szakmai képviseleti szerve, a VDA elnöke, Matthias Wissmann a Volkswagenre utalva. Az amerikai dízelautó-piacot a német autógyárak uralták a Volswagennel az élen, miután a legtöbb amerikai autógyárnak egyáltalán nem szerepel dízelmotoros személyautó a kínálatában. Németországban nagy népszerűségnek örvend a dízelmotor. A BMW-nél például négy Németországban eladott autóból három dízeles, a Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutató intézete, a CAR-Institut számításai szerint pedig a Mercedes-Benznél 59 százalék, a VW-nél pedig 55 százalék volt a dízelmotoros autók aránya 2015 első nyolc hónapjában. A dízelautók melletti egyik legerősebb érv, az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és a dízel üzemanyag alacsonyabb adótartalma újabban kezd veszíteni jelentőségéből, miután az olaj világpiaci ára a 2014 közepihez képest már háromnegyedével csökkent. A német autóklub, az ADAC kimutatásai szerint az idén januárban a szuperbenzin átlagára 1,24 euró volt literenként, a dízel üzemanyagé pedig 0,99 euró. Az olajpiaci áresés előtti, 2013-as átlagárnál a szuperbenzin 31 centtel (95 forint), a dízel 43 centtel (132 forint) lett olcsóbb literenként. Az Egyesült Államokban viszont a dízel többe kerül, mint a benzin.