Tavaly év végén a Lotus Exige Sport 350 dobott le magáról 51 kilót, majd idén év elején a Lotus Elise Cup 250 veszített el 21 kilogrammot a tömegéből. Az Evora nagyobb és nehezebb mindkettőnél, éppen ezért bőven van róla mit lefaragni: a gyár szakemberei most kerek 70 kilót, azaz egy cingár sofőrnyit csentek el. A recept hasonló volt: szénszálas alkatrészek jöttek, kényelmi extrák mentek (nincsenek például könyöklők), az ajtóburkolatokat és főleg a motortér fedelét egyszerűbb, könnyebb panelekkel oldották meg.

Még mindig tud hova fogyni a Lotus 1
Ez persze csak része volt a képletnek, hiszen ettől még nem válna dinamikusabbá az autó, ezért alapos aerodinamikai csomagot fejlesztettek, a hasmagasságot 5 mm-rel csökkentették, a 3.5 V6 blokk pedig megkapta azt a hangolást, amelyet a brutális Lotus 3-Eleven versenyautónál is alkalmaztak. A 410 lóerős blokk részlegesen önzáró differenciálmű közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket, álló helyzetből 4,2 (automata váltóval 4,1) mp alatt gyorsul százra, a végsebesség kézi váltóval 300 km/óra, automatával „csak” 280.   Még mindig tud hova fogyni a Lotus 17 Az autó júniustól kapható, évente csak 150 példányt gyártanak.