A gőzös a King’s Cross állomásról indult, fedélzetén 300 utassal a yorki Nemzeti Vasúttörténeti Múzeumba tartott. A sínek mellett több százan gyűltek össze, hogy fotót készítsenek a világ egyik leghíresebb mozdonyának újraindulásáról. CcDbzNTXIAA_p6Y Az 1923-ban épült gőzmozdony kategóriája egyetlen jelenleg is működő példánya, magas kora és népszerűsége miatt nemzeti kincsként tekintenek rá. Felújítását, amely 4,2 millió fontba (1,6 milliárd forintba) került, egy gyűjtés eredményeként kezdték meg 2006-ban. „Mindig is szerettem a gőzmozdonyokat, apám is a vasútnál dolgozott, de még túl kicsi voltam, hogy láthassam a vonatokat. Most azonban itt vagyok, érzem a gőz illatát, hallom a hajtómű hangját, ez egyszerűen felejthetetlen. Párszor könnyek gyűltek a szemembe” – mondta Michael Cooper, egy postás, aki maga is jelen volt a The Flying Scotsman visszatérésénél. A mozdony onnan kapta nevét, hogy London és a skóciai Edinburgh között teljesített szolgálatot, híressé az 1924-es Brit Birodalmi Kiállítás tette. A forgalomból 1963-ban vonták ki. A The Flying Scotsmannek öt órába telt, míg elpöfögött a 321 kilométerrel távolabb lévő észak-angliai Yorkba, ezt az utat egy mai modern vonat nagyjából két óra alatt teljesíti. 1934-ben azonban ez az gőzmozdony volt az első Angliában, amely elérte a 100 mérföldes (160 kilométeres) óránkénti sebességet. A brit vasúttörténet büszkeségének számító mozdony egyelőre március 6-ig marad a yorki múzeumban, majd országos „turnéra” indul.  A gőzmozdonyok különleges helyet foglalnak el a britek szívében egyrészt az országnak a vasút 19. századi fejlődésében játszott úttörő szerepe, másrészt a gyermekek körében igen népszerű Thomas, a gőzmozdony mesefigurája miatt.