Az AC Schnitzer szakemberei kevesellték a BMW M235i motorteljesítményét, ám ahelyett, hogy turbót, szívórendszert és kipufogót cseréltek volna rajta, ugyanazzal a kifinomult szemlélettel nyúltak a problémához, amivel annak idején Nagy Sándor megoldotta a gordiuszi csomót: elhajították a modell eredeti, 326 lóerős, 450 Nm nyomatékú háromliteres hathengeresét, és beszerelték a helyére az azonos külső-belső méretekkel rendelkező, de 431 lóerős, 550 Nm-es BMW M4 blokkját.

Ha szelíden szereted a BMW-t, most ne nézz ide! 1
  Kivéve persze, hogy nem elégedtek meg a 105 extra lóerővel, így az M4 motorjára ráküldték a műhely sztenderd tuningprogramját. Ennek eredményeként 570 lóerőt nyom a fékpadon a motor. A nyomatéki értéket nem közölte az aacheni manufaktúra, de nem lehet gyenge, hiszen az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára; az ívmeneti dinamikát részlegesen önzáró hátsó differenciálmű segíti. A végsebesség 330 km/óra, amivel a világ legkiválóbb autóit tarthatja sakkban a tulajdonos (illetve tarthatná, de sajnos az ACL2 tanulmányautó, és nem eladó.) Az ACL2 névben az első két betűt és az utolsó számot könnyű megfejteni, az L pedig értelemszerűen a leicht, azaz könnyű jelző rövidítése: az autó a gyári 1530 kilóról 1448-ra fogyott. Így minden egyes lóerőnek csupán 2,54 kilót kell mozgatnia, ez pedig már a szupersportkocsik vadászterülete. AC_Schnitzer-ACL2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_26 Ilyen menetdinamikához különleges fékek szükségesek: az elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek 400, illetve 380 mm átmérőjű karbon-kerámia tárcsákba harapnak. A hűtésükre szolgáló nyílások (no meg az irdatlan szélességű 285/25 ZR 20 abroncsok) miatt oldalanként 7-7 centivel szélesebb az autó. A futómű magasságában állítható, ráadásul a lengéscsillapítók húzó- és nyomófokozata külön-külön szabályozható. A rugótornyokat szénszálas kitámasztás merevíti. Az aerodinamikai módosítások teljes körűek, és persze minden elem szénszálas műanyagból készült. AC_Schnitzer-ACL2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_12 Az utasteret szinte teljesen átalakították, zöld és fekete bőr-, illetve nyersbőrbetétekkel, szénszálas versenyülésekkel, borzalmas kinövésekkel göcsörtösített kormánnyal, és (fejlesztés alatt álló) 330 km/óráig skálázott órával.