A Nikkei japán hírügynökség tájékoztatása szerint a Mazda nem fejleszt új egyterű modellt, a jövőben inkább a szabadidőjárművekre koncentrál. Európából nézve nehezen értelmezhető ez a hír, hiszen itt már most sem forgalmaz buszlimuzint a Mazda. A globális kínálatban azonban továbbra is szerepel a Mazda5 kompakt egyterű (nyitóképünkön), egyes délkelet-ázsiai piacokon forgalmazzák a nyolcszemélyes Biantét, a negyed évszázados sikertörténetre visszatekintő Mazda MPV pedig, ha nyugati piacokon nem is kapható, még mindig népszerű Ázsiában és Óceániában. Ennek azonban hamarosan vége szakad, mivel a Mazda utód nélkül futtatja ki ezeket a modelleket. Tekintve, hogy a Biante nyolc, az MPV pedig 10 éves típus, erre aligha kell sokat várni. Egyedül a Mazda5 (más piacokon Premacy) számít viszonylag frissnek, ám a 2010-es bevezetést 2014-ben követte egy ráncfelvarrás, így két év múlva ennek is leáldozik a csillaga – a várakozások szerint 2018-at már egyterűmentes modellkínálattal kezdi a Mazda. A buszlimuzin az ezredfordulón vált slágertermékké Japánban, sikere fél évtizede tetőzött: 2010-ben csak a hazai piacon évi 40 ezer darabot adott el az említett típusokból a Mazda. Ez a szám mára alig több mint 10 ezerre csökkent. Ugyanakkor folyamatosan nő az érdeklődés a cég szabadidőjárművei iránt: a CX-9 és a CX-5 mellé tavaly felsorakozott a városi CX-3, 2018-ban pedig állítólag jön a CX-5 nyújtott, három üléssoros változata.
Kiszáll az egyterűbizniszből a Mazda
Szabadidőjárművei sikeresek, buszlimuzinjai után visszaesett a kereslet: valójában csak idő kérdése volt a döntés.
2016.02.29. hétfő 08:00