A 48 voltos villanymotorok elegendő teljesítménnyel rendelkeznek a jármű nagy energiaigényű kisegítő berendezései, mint például a szervokormány működtetéséhez, és hatékonyságuknak köszönhetően energia-megtakarítást lehet velük elérni. Az AlixPartners LLP tanácsadó vállalat számításai szerint a 48 voltos hibrid járművekkel 15 százalékos fogyasztáscsökkentést lehet elérni, kisebbet a 200 voltos hibridekkel elérhető 25-30 százaléknál. A jármű árával együtt azonban a 48 voltos hibridek összességében reális alternatívák lehetnek. A lítiumion akkumulátortechnológia ugyanis 48 volton nagy hatékonysággal biztosítja az elektromos áram tárolását. A 48 voltos járművekbe emellett jóval kevesebb akkumulátort kell beépíteni, mint a 200 voltos járművekbe, ami azon túl, hogy kisebb többlettömeget jelent a jármű számára, az árát is csökkenti. A Geely és a FAW két éven belül be akarja mutatni 48 voltos hibrid modelljeit. A 48 voltos akkumulátorokat gyártó amerikai A123 Systems vállalat, amelyet 2013-ban vásárolt meg egy kínai befektető és jelenleg a Wanxiang Group tulajdonában van, az idén kezdi meg 48 voltos akkumulátorok szállítását a kínai autógyáraknak. „Az összes nagy kínai autógyár vagy már az ügyfelünk, vagy tárgyalásokat folytatunk velük” – mondta Jason Forcier, az A123 Systems vezérigazgatója, megjegyezve, hogy 2020-ra az új kínai autóknak már jelentős része 48 voltos elektromos rendszerrel rendelkezik majd.
48 voltos hibridek tarolhatják le az autópiacot
Alacsonyfeszültségű, 48 voltos elektromos rendszerrel működő benzines-elektromos hibrid autókat fejlesztenek ki kínai autógyárak.