Mik a kedvenc flottaautók nálunk? Kérem, a márkák mellett típusokat is mondjon. A márkák dobogóját a Ford, az Opel és a VW-csoport adja. Ha a típusokat nézzük, akkor a Focus és a Mondeo, az Astra és az Insignia, az Octavia és a Superb, valamint természetesen a Passat alkotja az élmezőnyt. Egy-egy márkánál mindig a kisebb méretű típusból megy el több. Stabil nevek. Ennyire mereven rögzültek az ügyféligények? Ahogyan a járművek változnak, úgy változnak a flottás igények is: egyre nagyobb autókat szeretnének egyre kisebb fogyasztással, és ha lehet, minél nagyobb presztízzsel. Ha lenne Audi A6 1,6i olcsón, mindenkinek az kellene. Léteznek egyáltalán komoly darabszámú prémiumautós flották idehaza? Több ezres darabszámra senki ne gondoljon, de vannak, csak ez nálunk 20 autós flottákat jelent.
Négymilliárd forint forog
40-50 ezer darab flottás autó fut a hazai utakon, átlagosan havi 80 ezer forintot fizetnek utánuk a cégek a kezelőknek. Mivel nálunk átlagosan 4 évente cserélik a vállalkozások a flottás járműveiket, ezért évente olyan 10 ezer új autó lép be a rendszerbe, és ugyanennyi esik rá a használtautó-piacra.
Ismerek olyan vagyonos, évtizedek óta prémiumautókkal közlekedő vásárlót, aki a három német vezető márka közül kettőtől ódzkodik. Elismeri őket, de bizonyos szempontból negatívnak véli az imázsukat. A BMW-kre szerinte a sofőrök egy részének viselkedése vet rossz fényt, a Mercedes feelingjét pedig túlságosan luxusfetisizálónak gondolja. A prémiumautós flottát igénylő magyar cégek illetékesei mire vágynak? Ők pont másként gondolkodnak, ez a mentalitás egyáltalán nem jellemző. Mi inkább azt tapasztaljuk, hogy a Földön minden ember Mercedesben ülne, ha tehetné, legszívesebben mindenki S-osztályban suhanna. Plusz azt látjuk, hogy aki ős-BMW-s, az cégvezetőként is BMW-be akar ülni, aki ős-mercis, azt csak a Mercedes érdekli. Létezik egy másik csoport is, akik eddig a Mondeo-Passat típusú autókban ültek, de többre vágynak. Ha van 250 ezer forintjuk havonta egy kocsira, akkor azt tutira úgy fogjuk közösen kikalkulálni, hogy 249 999 forintra jöjjön ki, de férjen bele egy prémiummárka. Mercedesből például az A-osztálytól az S-osztályig minden van flottában. Vannak sportkocsis flották? Egy-két kéréssel találkoztunk már, például Maseratikra vonatkozóan, de itt már olyan költségek lehetnek, amelyek olyan garanciákat, és olyan szerződéseket igényelnek, ami nem éri meg a flottakezelőnek sem. De igény sem annyira van rá. Mi az átlagos flottaméret? Körülbelül 20 autós az átlag. Mekkora az ország legnagyobb személyautós flottája? Az állami szféráé az első hely. A rendőrség 4000-5000 autója a legnagyobb méretű flotta, de a MÁV-nak is van vagy 1000 darab. A magánszférában? Ott a vezető telekom-cégnek 2000-3000 közötti autója fut.





Mi jár a vállalati ügyfeleknek?
Bár a cégautó juttatás is az alkalmazottaknak, elsősorban termelőeszköz. Kiesése érzékeny veszteség, akár javítás, akár karbantartás miatt, ezért az autóimportőrök a márkakereskedői hálózattal többféle megoldást dolgoztak ki a vállalati ügyfelek megnyerése és megtartása érdekében. Erre az egyik példa az Opel Business Class Service. A flottaüzletág támogatására kitalált szolgáltatáscsomag a másutt is megtalálható megoldásokra épülő, képzésekkel és a dealerek motiválórendszerével megtámogatott tevékenység. Ennek részeként a résztvevő szalonokban egy alaposan felkészített értékesítő kizárólag a flottaügyfelekkel foglalkozik és a kereskedésnek rendelkeznie kell a flottaügyfelekre szakosodott munkafelvevővel. Helyesebben szerviztanácsadóval, ami az illető képzettségét jelzi. A többletszolgáltatás része a 7-17 órás nyitva tartás (Budapesten 8-18), aminek a soron kívüli hiba-megállapítás is része. Azokban a márkakereskedésekben, ahol az Opel Business Class Service elérhető, az ügyfél bármikor, vasárnap éjjel is leadhatja autóját. A program legalább 10 százalék alkatrész- és munkadíjkedvezményt ír elő. Elvárás, hogy a flottaszempontból fontos személyautók és haszonjármű-típusokat mindig be tudja mutatni a szalon, legyen belőlük tesztautó vagy rendszám nélküli, de megtapogatható példány. Kikötés továbbá, hogy a teherautóknál a Corsa Van-Combo-Vivaro-Movano vonulat nem állhat csupa lemezelt áruszállítóból, kell lennie közöttük járóképes alváznak, hűtős vagy billenőplatós jószágnak.