Ez a jövő üzemanyaga? 1
  Jó ideje már, hogy az Audi új üzemanyagokkal kísérletezik, többek között nagy nyomás alatt tárolt szénhidrogén gázokkal is.  Most újabb kapacitással bővítették a hosszútávon fenntartható módon előállított e-gas termelését, sőt a Viessmann Group új biológiai technológiával kezdte meg a szintetikus üzemanyag gyártását. Az Audi e-gas előállításának folyamata két fő lépésből, az elektrolízisből és a metánfejlesztésből áll. Az első ütem során megújuló energiaforrásokból előállított elektromos árammal vizet bontanak oxigénre és hidrogénre. Az így keletkezett hidrogén a második lépésben szén-dioxiddal lép reakcióba, amely során szintetikus metán keletkezik. Az Audi az alsó-szászországi Werlte községben működő e-gas üzemében ez kémiai-katalitikus úton, nagy nyomáson és hőmérsékleten zajlik. AT130160_medium A Viessmann új üzemében a metánfejlesztés tisztán biológiai folyamat, amely során speciális mikroorganizmusok veszik fel a sejtfalukon keresztül a folyadékban oldott hidrogént és szén-dioxidot, majd e molekulákból építik fel a metánmolekulákat. A folyamat közepes, mintegy öt bar nyomáson és viszonylag kis hőmérsékleten zajlik. Előnye, hogy nem igényli a szén-dioxidot nagy koncentrációjú és tisztított formában. Ezzel új beszerzési lehetőségek nyílnak meg, mivel már kisebb, önálló biogáz-tisztítást nem végző szennyvíztisztítók és biogáz-üzemek is szolgálhatnak a szén-dioxid forrásaként. Az együttműködés révén az Audi a jövőben mind több ügyfelét láthatja el hosszú távon fenntartható módon előállított e-gas üzemanyaggal. A márka ezzel földgázhajtású modelljeinek kínálatát is bővíti. Az Audi A4 Avant g-tron európai értékesítése 2016 végén indul, amely a 2014 eleje óta kapható Audi A3 Sportback g-tron után.