Az Autós Nagykoalíció kiállítása negyedik alkalommal kalauzolja végig az érdeklődőket az autóipar évszázados történelmén, bemutatva a magyar szakemberek által megálmodott és létrehozott autócsodákat és autóipari újításokat. A magyarok autóiparban betöltött szerepe régre nyúlik vissza. 1518-ban egy bizonyos Sigmund von Herberstein részletesen írt a kocsiszekérről, és megemlítette, hogy Mátyás király is szívesen utazott ezen a gyorsnak és kényelmesnek mondható járművön. A szavak összecsengése nem véletlen: a kocsi magyar találmány, a Budát Béccsel összekötő nemzetközi forgalmat is lebonyolító országút mentén található Kocs községből ered. A Magyarok A Világ Járműgyártásában kiállításon is megtekinthető korabeli járműszerkezet újszerűségét és szakmai egyediségét mutatja, hogy a kocsi szó több európai nyelvben is előfordul, és a jelentése is azonos. Az autógyártás újkori történetének hajnalán is számos magyar szakember dolgozott azon, hogy a négykerekű kocsiból egyre fejlettebb, motorizált, kényelmes és biztonságos közlekedési eszköz váljon. A korabeli nagy nevek közül a teljesség igénye nélkül említhetjük Jedlik Ányost, a dinamó feltalálóját, Bíró Józsefet, az automata sebességváltó fejlesztőjét, vagy éppen Galamb Józsefet (képen), aki úttörő szerepet vállalt az autógyártás ikonjának számító Ford T modell sorozatgyártásában. Az autóipar dinamikus fejlődésében, fejlesztésében a magyarok és magyar származású szakemberek a mai napig is jócskán kiveszik a részüket, legyen szó formatervezésről, fejlesztésről, gyártásról vagy az ágazat menedzseléséről.
Tudj meg mindent az autóipar világhírű magyarjairól!
Magyarok a Világ Járműgyártásában címmel tematikus kiállítás látható a péntektől vasárnapig nyitva tartó XI. Nemzetközi Autó, Motor és Tuning Show-n a Hungexpón.
2016.03.18. péntek 12:00