Mind az autó, mind a hoszteszlány szépségével kimerítette a lehetőségeket a Mazda. Az MX-5 RF apró, gyönyörű és jövő tavasszal megjön Magyarországra.
Mind az autó, mind a hoszteszlány szépségével kimerítette a lehetőségeket a Mazda. Az MX-5 RF apró, gyönyörű és jövő tavasszal megjön Magyarországra.
Fotó megosztása:
New York belvárosában volt az RF világpremierje
New York belvárosában volt az RF világpremierje
Fotó megosztása:
Ikebana-bemutatóval hangoltunk az MX-5 RF világpremierjére. Az ike jelentése életben tartani, a bana a növényeket jelöli. Az egyszerűség szépsége
Ikebana-bemutatóval hangoltunk az MX-5 RF világpremierjére. Az ike jelentése életben tartani, a bana a növényeket jelöli. Az egyszerűség szépsége
Fotó megosztása:
Lenyűgözően szép az autó. Kicsi, formás, tökéletes arányú sportkocsi
Lenyűgözően szép az autó. Kicsi, formás, tökéletes arányú sportkocsi
Fotó megosztása:
Vezető és csomag nélkül 1015 kilóról indul az MX-5 súlya, tehát 1055 kg körül lehet majd az RF
Vezető és csomag nélkül 1015 kilóról indul az MX-5 súlya, tehát 1055 kg körül lehet majd az RF
Fotó megosztása:
Targatetős az új MX-5
Targatetős az új MX-5
Fotó megosztása:
1989-ben a Mazda Miata, az MX-5 amerikai verziója feltámasztotta a kipusztulóban lévő roadster-kategóriát
1989-ben a Mazda Miata, az MX-5 amerikai verziója feltámasztotta a kipusztulóban lévő roadster-kategóriát
Fotó megosztása:
Elhajlik a tetőkupola komplett hátsó része a fémtető lecsukásakor és kinyitásakor
Elhajlik a tetőkupola komplett hátsó része a fémtető lecsukásakor és kinyitásakor
Fotó megosztása:
Az úr az autó külső formatervezője
Az úr az autó külső formatervezője
Fotó megosztása:
Jamamoto Nobuhiro (balra) korábban a Wankel-motor fejlesztését vezette a Mazdánál, ő volt korábban az RX-7 programmenedzsere
Jamamoto Nobuhiro (balra) korábban a Wankel-motor fejlesztését vezette a Mazdánál, ő volt korábban az RX-7 programmenedzsere
Fotó megosztása:
205/45 R17-es a gumiméret
205/45 R17-es a gumiméret
Fotó megosztása:
Ő a Mazda standjára is elkísérte az autót a New York-i Autókiállításra
Ő a Mazda standjára is elkísérte az autót a New York-i Autókiállításra
Fotó megosztása:
Kezit csókolom!
Kezit csókolom!
Fotó megosztása:
Hiperdrága sportkocsikon innen csak a GT86 mérhető az MX-höz vezetési élményben. Ez a belső szín új
Hiperdrága sportkocsikon innen csak a GT86 mérhető az MX-höz vezetési élményben. Ez a belső szín új
Fotó megosztása:
„Együttérzünk a brüsszeli áldozatok hozzátartozóival, a sérültekkel. Ami Brüsszelben történt, arra a szabad világ polgárai egy választ adhatnak: élünk tovább normálisan, mert a gyilkosok akkor győznek, ha ezt meg tudják akadályozni.” Ezzel az üzenettel nyitott itteni idő szerint tegnap este a Mazda észak-amerikai vezetője az új MX-5 RF előzetes bemutatóján, ahol Csikós Zsolt kollégámmal és Együd Tiborral, a Mazda-importőr igazgatójával a helyszínen követtük az eseményeket.
RF: Retractable Fastback
A világpremieren ujjongva fogadta a közönség New Yorkban a targatetős MX-5-öt. Az RF a nyitható keménytetős modell, hivatalosan egyelőre koncepcióautóként, bár teljesen szériaközeli állapotban. A rendezvényen egy szőke és egy fekete hajú szépség keretezte az autót, ők nyitogatták a tetőt is, mert a kocsiba egyelőre nem lehetett beleülni.
Ikebana-bemutatóval hangoltunk az MX-5 RF világpremierjére. Az ike jelentése életben tartani, a bana a növényeket jelöli. Az egyszerűség szépsége
Műszaki adatok egyelőre nincsenek. Annyit tudunk viszonyítási pontként, hogy az elődből 45 kilóval volt nehezebb a nyitható keménytetős a vászontetősnél, körülbelül erre vagy valamivel kisebb súlykülönbségre számíthatunk. Vezető és csomag nélkül 1015 kilóról indul az MX-5 súlya, tehát 1055 kg körül lehet majd az RF. A név a Retractable Fastback rövidítése, tehát nyitható tetős fastback. A fastback egy ferdehátú, kétajtós kupé.
Csak a GT86 jut hozzá közel
Megkérdeztem az autó fejlesztési vezetőjét, Jamamoto-szant, hogy milyen kocsikkal mérték össze az új targát a menetdinamikai hangolás során? Vettek Porschét, BMW-t és más sportautókat is – szólt a válasz. Toyota GT86 volt köztük? – kérdeztem rá nyomatékosan. Igen, az egy igazán jó autó – szólt az őszinte válasz. Valóban az egyetlen mai szériaautó, amely az MX-5-höz mérhető. Jamamoto Nobuhiro korábban a Wankel-motor fejlesztését vezette a Mazdánál, ő volt korábban az RX-7 programmenedzsere is. Elmondása szerint az új MX-5-tel főleg elődeit akarták meghaladni vezetés tiszta élményében, amiről a könnyű és nyugaton újonnan is megfizethető roadster 1989 óta híres, amikor a Mazda Miata, az MX-5 amerikai verziója feltámasztotta a kipusztulóban lévő roadster-kategóriát.
a videó a hirdetés után indul
Nyolc évig tartott a most bemutatott autó fejlesztése, ami egyszerre folyt a vászontetősével, mert a tetőmozgató mechanizmust utólag nem lehetne integrálni az autóba. Az átgondolt konstrukció révén a csomagtartó pont akkora, mint a sima roadsteré.
Jamamoto Nobuhiro (balra) egykor a Wankel-motor fejlesztését vezette a Mazdánál, ő volt korábban az RX-7 programmenedzsere is. Legutóbb az új MX-5 kifejlesztését irányította
Nincs adatunk a tetőnyitás időszükségletéről, de az Audi TT 12 másodperc körüli idejéhez hasonlóan gyorsan működik. Nem áll le rögtön, ha elindulunk, kb. 10 kilométer/órás sebességig engedelmeskedik a gombnyomásnak. A fémtető két részben hajlik hátra, a két oldalsó lemez és a hátsó szélvédő alkotta kupola közben diszkréten hátraível, majd visszatér. Az egész varázslatos harmóniában működik, mintha nem lett volna kínkeserves mérnöki feladat az egész mechanizmust integrálni egy ennyire apró és könnyű autóba.
2017 tavaszán jön
Kétféle motor lesz, akárcsak a vászontetős roadsterhez, a 131 lóerős 1,5 literes és a kétezres, 160 lóerős szívómotor önzáró differenciálművel. Valószínűleg novemberben kezdődik az autó gyártása és jövő tavasszal lesz elérhető Magyarországon. Előzetes becslésként 800 000 forintos árkülönbséggel kalkulálhatunk, tehát 7,2 milliós alapárra számíthatunk.
Vezető és csomag nélkül 1015 kilóról indul az MX-5 súlya, tehát 1055 kg körül lehet majd az RF. Kicsi, könnyű, lenyűgözően szép sportautó