



RF: Retractable Fastback
A világpremieren ujjongva fogadta a közönség New Yorkban a targatetős MX-5-öt. Az RF a nyitható keménytetős modell, hivatalosan egyelőre koncepcióautóként, bár teljesen szériaközeli állapotban. A rendezvényen egy szőke és egy fekete hajú szépség keretezte az autót, ők nyitogatták a tetőt is, mert a kocsiba egyelőre nem lehetett beleülni.

Ikebana-bemutatóval hangoltunk az MX-5 RF világpremierjére. Az ike jelentése életben tartani, a bana a növényeket jelöli. Az egyszerűség szépsége
Csak a GT86 jut hozzá közel
Megkérdeztem az autó fejlesztési vezetőjét, Jamamoto-szant, hogy milyen kocsikkal mérték össze az új targát a menetdinamikai hangolás során? Vettek Porschét, BMW-t és más sportautókat is – szólt a válasz. Toyota GT86 volt köztük? – kérdeztem rá nyomatékosan. Igen, az egy igazán jó autó – szólt az őszinte válasz. Valóban az egyetlen mai szériaautó, amely az MX-5-höz mérhető. Jamamoto Nobuhiro korábban a Wankel-motor fejlesztését vezette a Mazdánál, ő volt korábban az RX-7 programmenedzsere is. Elmondása szerint az új MX-5-tel főleg elődeit akarták meghaladni vezetés tiszta élményében, amiről a könnyű és nyugaton újonnan is megfizethető roadster 1989 óta híres, amikor a Mazda Miata, az MX-5 amerikai verziója feltámasztotta a kipusztulóban lévő roadster-kategóriát.

Jamamoto Nobuhiro (balra) egykor a Wankel-motor fejlesztését vezette a Mazdánál, ő volt korábban az RX-7 programmenedzsere is. Legutóbb az új MX-5 kifejlesztését irányította
2017 tavaszán jön
Kétféle motor lesz, akárcsak a vászontetős roadsterhez, a 131 lóerős 1,5 literes és a kétezres, 160 lóerős szívómotor önzáró differenciálművel. Valószínűleg novemberben kezdődik az autó gyártása és jövő tavasszal lesz elérhető Magyarországon. Előzetes becslésként 800 000 forintos árkülönbséggel kalkulálhatunk, tehát 7,2 milliós alapárra számíthatunk.