Nehéz rangsorolni a változásokat egy olyan versenyautónál, amely az istálló állítása szerint szinte minden porcikájában vadonatúj, ám a legfontosabb talán mégis az, hogy a négy évadon át alkalmazott lendkerék helyett most először akkumulátorral szerelték az Audi R18 hibrid hajtásláncát. Az ok egyszerű: a versenyautó magasabb energiaosztályba lépett, ahol körönként 6 megajoule energiát kell visszanyerniük, ami háromszorosa a két évvel ezelőttinek. Ehhez lítiumion akkumulátorokat alkalmaznak, amelyeket az első keréknél elhelyezett motor/generátor egység táplál lassításkor. A töltési teljesítmény 350 kilowatt, a hajtási viszont csak 300, igazodva a Le Mans-ban érvényes szabályokhoz.
A hibrid hajtáslánc másik komponense, a 4.0 V6 TDI a korábbiaknál kisebb szerephez jut a hajtásban, igazodva a szigorított energiafelhasználási megkötésekhez. A blokk alapvető konstrukciója hat éve változatlan, ám minden elemét tökéletesítették, így most harmadával kevesebbet fogyaszt, mint eredeti bevezetésekor. Ehhez jön hozzá a könnyebb, finom lépésekben kapcsoló, hatfokozatú váltó (tavaly hétfokozatút alkalmaztak) Az energiatakarékosságban az aerodinamikai jellemzőknek is szerep jut. A tervezők ennek érdekében módosították a karosszéria arányait, az idei R18 könnyen megkülönböztethető elődjétől. Még a monocoque vázszerkezet is vadonatúj. A futómű geometriája teljesen megváltozott, igazodva a hibrid hajtáslánc hajtótengelyeinek pozíciójához.Csak a győzni akarás a régi
Az utolsó csavarig új konstrukcióval indul az idei WEC tartóssági világbajnokságon az Audi. Az R18 idei kiadása minden eddiginél erősebb és takarékosabb.
2016.03.23. szerda 15:00