A héten átadták a vevőknek a Bentley Bentayga első példányait, és ezzel hivatalosan is megkezdődött az überluxus-szabadidőjárművek kora. Csakhogy a Bentayga nem más, mint egy emelt hasú, nagy csomagterű luxuslimuzin – valójában egyetlen olyan, eredeti ötlet sincs benne, amivel hozzátenne a műfajhoz. Nem úgy a Lincoln ma bemutatott koncepciójárműve. Miközben a jelenlegi Navigator meglehetősen konzervatív jószág, a leendő utódot előrevetítő tanulmány akkor is bámulatos, ha tudjuk: a sorozatgyártású modell alighanem butácska és drabális lesz, legalábbis európai szemmel.

Így kell luxusterepjárót építeni, kérem 1
De most maradjunk a tanulmánynál, hiszen hol máshol láthatnánk a felfelé nyíló oldalajtók (majd morog a Tesla, ha akar) nyitásakor a hannoveri villamosokat megszégyenítve legördülő lépcsősort? Vagy beépített ruhásszekrényt, amelyben pont elfér minden, amire egy mozgalmas napon reggeltől estig szükségünk lehet – kémfilmekbe illő megoldás, aminek a legkisebb gyakorlati értelme sincs, de lenyűgözően használja ki a rendelkezésre álló helyet. Amiből, mellesleg, brutálisan sokat kínál a Navigator Concept. A padló teljesen sík, mind a hat ülés 30 irányban (!) állítható motorosan, és  hozzá fűtéssel, hűtéssel, masszázzsal kényeztet.
a videó a hirdetés után indul
Minden hátsó utas előtt szélesvásznú monitor és lehajtható asztalka virít, a padlókonzol alighanem a leghosszabb, amit valaha gyártottak, a vezető hatalmas digitális műszerfala szabadon konfigurálható, a rendelkezésre álló üzemmódokkal összhangban. Az egyetlen amerikaiatlan megoldás a hajtáslánc: V8-as szívómotor helyett egy 3,5 literes, ikerturbós V6-ost álmodtak a tanulmány orrába. A 400 lóerő feletti teljesítmény ugyan szép, de akkor is, turbós hathengeres egy ekkora batárban? Lehet, hogy mégsem mindenben Amerika diktálja a SUV-divatot.