Győztes csapaton ne változtass, tartja a mondás, csakhogy a korábbi világbajnok Toyota tavaly igen szerényen muzsikált, így az idei évadra alapjaiban átdolgozott autóval áll rajthoz a Gazoo Racing csapata. Le Mans-i versenyautóját elsősorban a közúti technológiák fejlesztésére szolgáló, mozgó labornak tekinti a Toyota, márpedig a normál világban egyre nagyobb jelentőséget nyernek a turbómotorok – ezzel az érveléssel vezette fel azt a 2,4 literes, 500 lóerős V6-os blokkot a Toyota Gazoo Racing, amely az idei évben a TS050 hybrid LMP1-es versenyautóban teljesít szolgálatot, és kínál elődjénél jóval nagyobb nyomatékot.

Brutális turbós hibridet épített a Toyota 1
Nem csak a belső égésű erőforrás, hanem a szintén 500 lóerős villanymotor táplálására szolgáló áram tárolási módja is megváltozott. Ahogy az Audi, a Toyota is akkumulátorra váltott idén, eldobva az eddig használt szuperkapacitású kondenzátorokat. A hajtáslánc módosításával változott az aerodinamika is: az elülső villanymotor / generátor kombó áthelyezésével javult a fenéklemez alatti légáramlás. A felfüggesztés geometriáját úgy módosították, hogy az abroncsok optimálisabban kopjanak.