A Jaguar a Le Mans-győztes D-type utcai változatának szánta az XKSS típust. A Steve McQueen garázsába is utat találó roadster ma a világ első szupersportkocsijaként emlegeti a szakma. Nem véletlenül: az egy centi híján négy méteres, 112 centi magas jármű kimerítette a kompakt sportautó fogalmát. 910 kilós menetkész tömegét a márka 3,4 literes, soros hathengeres motorja mozgatta (a blokk hosszú pályafutása során 160, 210 és 265 lóerős kivitelben is rendelkezésre állt.)

Vegyél vadiúj veterán Jaguárt! 1
  Az autóból eredetileg huszonöt darab készült, mégpedig a Le Mans-i győztes D-type versenyautó átalakításával: magasabb szélvédő, utasoldali ajtó, egybe nyitott utastér és a hátsó púp eltávolítása szerepelt a fejlesztési programban. Egy 1957-es tűzvészben azonban elpusztult a gyártóüzem, és vele együtt kilenc autó. A fennmaradó tizenhat példány a Jaguar legkeresettebb veteránjai között tartozik. Nem véletlen, hogy a Jaguar most úgy döntött, újra legyártja a kilenc megsemmisült autót, méghozzá teljesen eredeti kivitelben. A korábban ugyanígy életre keltett Lightweight E-Type után most soron következő típus nem lesz olcsó: a jövő évtől folyamatosan készülő példányok darabjáért legalább egymillió fontot kér majd a gyár. Jag_XKSS_Original_Image_230316_03