A Jaguar a Le Mans-győztes D-type utcai változatának szánta az XKSS típust. A Steve McQueen garázsába is utat találó roadster ma a világ első szupersportkocsijaként emlegeti a szakma. Nem véletlenül: az egy centi híján négy méteres, 112 centi magas jármű kimerítette a kompakt sportautó fogalmát. 910 kilós menetkész tömegét a márka 3,4 literes, soros hathengeres motorja mozgatta (a blokk hosszú pályafutása során 160, 210 és 265 lóerős kivitelben is rendelkezésre állt.)
Az autóból eredetileg huszonöt darab készült, mégpedig a Le Mans-i győztes D-type versenyautó átalakításával: magasabb szélvédő, utasoldali ajtó, egybe nyitott utastér és a hátsó púp eltávolítása szerepelt a fejlesztési programban. Egy 1957-es tűzvészben azonban elpusztult a gyártóüzem, és vele együtt kilenc autó. A fennmaradó tizenhat példány a Jaguar legkeresettebb veteránjai között tartozik. Nem véletlen, hogy a Jaguar most úgy döntött, újra legyártja a kilenc megsemmisült autót, méghozzá teljesen eredeti kivitelben. A korábban ugyanígy életre keltett Lightweight E-Type után most soron következő típus nem lesz olcsó: a jövő évtől folyamatosan készülő példányok darabjáért legalább egymillió fontot kér majd a gyár.Vegyél vadiúj veterán Jaguárt!
Iszonyú pénzért kínál exkluzív lehetőséget a Jaguar: most a tiéd lehet egy nullkilométeres szupersportkocsi 1957-ből. Az ár meghaladja a 400 millió forintot.
2016.03.28. hétfő 10:00