Ázsia, Európa és Észak-Amerika autós szakújságírói alkotják azt a zsűrit, amely évről évre odaítéli a World Car of the Year, azaz a világ év autója díjat. A WCOTY elismerés globális, éppen ezért egyetlen piacon sem teljesen releváns, hiszen előfordulhatnak benne olyan modellek, amelyek egy-egy térségben egyáltalán nem kaphatók. Másfelől viszont ez az egyetlen olyan díj, amely az autóipar teljes egészét felöleli, és így piaci megfontolások nélkül, tisztán szakmai szempontból tudja megítélni a jelölteket. Mind minden évben, idén is egy fődíjat, valamint négy kategóriaelsőséget hirdettek. Az egyes nyertesek, valamint a dobogósok listája alább olvasható.
A világ év autója: Mazda MX-5
Az Audi A4 és a Mercedes GLC szabadidőjármű ellenében nyert a Mazda sportautója, amely azóta keménytetős fastback kivitelben is megjelent. Utóbbi akár az a világ év legszebb autója címre is eséllyel pályázhatott volna, ám mivel a szavazás idején még nem volt elérhető, a zsűri beérte a vászontetős MX-5-tel, amely így két díjat is magáénak tudhatott. A legszebbek versenyében a Jaguar XE és a Mazda CX-3 kerültek még a dobogóra.A világ év luxusautója: BMW 7
A bajorok prémiumóriása két szabadidőjármű: az Audi Q7 és a Volvo XC90 ellenében bizonyult az év legfontosabb luxusújdonságának. A dobogósok személye jól mutatja, hogy leáldozóban a hagyományos limuzinsablon, a SUV-ok minden kategóriát meghódítanak.
A világ év sportautója: Audi R8
Az azóta Spyder kivitelben is bemutatott Audi jól sáfárkodott a Lamborghini Huracánnal közös műszaki alapjaival, a szívómotoros, összkerékhajtású kupé a Honda Civic Type R-t és a Mercedes AMG C 63 Coupét megelőzve nyerte a közúti testépítő-bajnokságot.
A világ év zöld autója: Toyota Mirai
Lehetett-e egy percig is kétséges a világ első, szabadon megvásárolható (nem csak lízingelhető), hidrogén üzemanyagcellás személyautójának győzelme? Mögötte a második generációs Chevrolet Volt, valamint házon belüli konkurense, a szimpla hibrid hajtáslánccal értékelt, negyedik generációs Toyota Prius végzett.