Sík úton egy már guruló autó minimális erőkifejtéssel mozgásban tartható. Egészen más a helyzet, ha emelkedőn kell haladnunk, különösen egy alaposan megrakodott haszonjárművel. A Ford most kidolgozott egy megoldást, amellyel anélkül készíthetik fel platós teherjárműveiket (az F Super Duty modelleket) az intenzív hegymeneti megpróbáltatásokra, hogy el kellene hagyniuk arizonai tesztlétesítményüket. A berendezés egy különleges utánfutóban kapott helyet, amelynek kerekeit elektromágnes fékezi folyamatosan.
A vontatmány így állandó visszahúzó erőt fejt ki a vonóhorogra, és azon keresztül értelemszerűen az egész járműre, pont, mint ha meredek emelkedőn kaptatnánk fel. A rendszer általában 7 százalékos emelkedőt szimulál, de szükség esetén akár 30 százalékra is beállítható a visszahúzó erő. A terhelés mértéke menet közben is változtatható, amivel a tengerszint feletti magasság növekedését tudják szimulálni a mérnökök – minél magasabbra megyünk, a levegő csökkenő oxigéntartalma miatt annál nehezebb dolga van a motornak.Vontatható hegyet fejlesztett a Ford
Innovatív megoldást dolgozott ki haszonjárműveinek tesztelésére a Ford: egy utánfutó, amely elektromágnes segítségével szimulálja a hegymenetben az autóra ható, extra gravitációs erőt.
a videó a hirdetés után indul