Felemásra sikerült Michelisz Norbi bemutatkozása a gyári Honda színeiben (kicsit más színekben) az WTCC nyitófutamának időmérőjén. A Paul Ricard pályán csak utolsó pillanatban jutott tovább a Q1-ből a Q2-be, ahol a hetedik helyet szerezte meg, azaz már ne vehetett részt a Q3-ban. Eközben csapattársa Tiago Monteiro a második helyet szerezte meg, míg ma harmadik gyári hondás Rob Huff csak tizedikként végzett. Rossz, hogy kikapott egyik csapattársától, Monteirotól, de ő már évek óta a japán alakulat tagja, a korábbi világbajnok Huff viszont szintén új, vele szemben viszont jobban ment. Reméljük a szerzett tapasztalattal később a portugál sem állja útját. A Honda idei első győzelmét még is Huff szállíthatja legnagyobb eséllyel, hiszen a fordított rajtrácson a pole-ból indulhat az első futamon. Saját bevallása szerint Norbi sem elégedett az eredménnyel. Egyelőre még keresgéli a megoldást, de bízik benne, hogy jó tud majd rajtolni és legalább az egyik futamon a dobogón végez majd.
Az nem kérdés, hogy a Citroën továbbra is kiemelkedik a mezőnyből, hiszen José Maria Lopez úgy szerezte meg az első helyet, hogy 80 kiló plusz sújt vitt az autójában. A Zengó Motorsport két fiatal versenyzője Ficza Feri és Nagy Dani is ott volt a francia versenypályán, ám végül egyikük sem versenyezhet. A csapat ugyanis nem tudott időben motort rendelni a Mugentől. Az egyik autóban, amelyet tavaly még Michelisz Norbi hajtott ott egy tavalyi motor, amit egy másik csapattól szereztek, de a Mugennél nem vállalták a felelősséget érte és műszaki kiállást pedig nem akartak kockáztatni presztízs okokból. Végül a Honda gyári csapata adott kölcsön egy motort és megengedték, hogy a szabadedzéseken és az időmérőn használhassa a csapat, de csak visszafogott teljesítmény mellett. Így sem volt azonban boldogtalan Ficza Feri, sőt:Az időmérő után jött az idei újdonság a MAC3, a csapat-időfutam. Ekkor három márkatárs közös teljesítményét nézik egy körön. A Ladások jól kezdtek, az elején még együtt mentek, de aztán felbomlott a sor. A Hondások nem tudtak összeállni, mivel Huff beragadt a rajtnál, Michelisz Norbi és Monteiro elhúzott, másodpercekkel voltak lassabbak. Ebben az összevetésben is a Citroën volt a legjobb még úgy is, hogy a két gyári autó mellé a privát Mehdi Bennani-t nevezték, aki nem tudta teljesen tartani velük a lépést. Három tizeddel így is verték a Ladát.