Az áremelést indokolja továbbá, hogy a csökkenő üzemanyagárakkal párhuzamosan nő az autóhasználat, és ezzel a károk száma is. A K&H-nak mintegy egymillió kgfb-ügyfele van, ezzel piaci részesedése megközelíti a 15 százalékot. A társaság történetében az egy kgfb-káreseményre kifizetett legnagyobb összeg 322 millió forint volt, de bekövetkezett olyan káresemény is, amelyre az összes kifizetés várhatóan 550 millió forint felett lesz. A tavalyi kgfb-kampányban az átlagos díjemelés 13 százalék körül volt, amelyet Pandurics Anett, a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) elnöke szükségszerűnek nevezett. Az elmúlt években hatalmas verseny alakult ki ezen a piacon, amely elérte a „tökéletesen versengő” piac közgazdasági ideálját. Így azonban az üzleten már egyetlen biztosító sem keresett, az árak pedig soha nem látott – és európai összehasonlításban is rekordalacsony – szintre süllyedtek, a kgfb-üzletágban tapasztalható díjbevétel-hiány pedig már rendszerszintű kockázatokat rejtett.  Szlovákiában például a mostani magyar árszint négyszerese átlagosan a kgfb-díj, de még Szerbiában is a magyar árak duplájáért szerződhetnek az autósok. Hasonlóan fogalmazott Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) kommunikációs főosztályvezetője is, aki pár hete arra hívta fel a figyelmet, hogy még mindig nagyon alacsonyak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) díjai, ugyanakkor a piac törvényei szerint előbb-utóbb egyensúlyba kell kerülniük a biztosítási díjaknak és a kárkifizetéseknek.