A tudatos fogyasztók, vásárlók egyik legfontosabb információs forrása a piaci kínálat egészét felölelő ügyfél-elégedettségi, minőségi felmérések, szaklapok által elvégzett egyedi és összehasonlító tesztek, tartóssági vizsgálatok halmaza. Az alapos tájékozódáshoz azonban idő kell, minden forrás máshogy dolgozik, ezért az adatok összesítése zavarba ejtő feladat lehet. A Consumer Reports amerikai tesztkiadvány most összeállított egy olyan, komplex rangsort, amely súlyozva tartalmazza a fent felsorolt mérőszámok mindegyikét. Fogják az adott márka összes, általuk tesztelt példányának a teszteredményeit (beleértve a szerkesztőség ajánlott/nem ajánlott plecsnijét is), hozzácsapják azok várható megbízhatóságát, majd ezeket átlagolva meghatározzák a gyártók rangsorát. Azok a márkák, amelyek palettájáról nem teszteltek legalább két típust (vagy amelyek eleve nem rendelkeznek két típussal, pl. a Tesla), kimaradtak a listáról, hiszen egy kiváló autót bárki képes építeni, de a színvonalat következetesen tartani már nehezebb feladat. (Nagyításhoz kattints a képre!) Az így kialakult sorrend sok szempontból Európában is érdekes, főleg a kisebb (prémium) gyártók esetében, mert ott magasabb fokú a globálisan azonos, csak hangolásukban eltérő típusok száma, míg egy tömeggyártó (pl. Ford, Toyota) esetében a modellek jelentős részében nem is találunk átfedést az észak-amerikai és európai paletta között. Az USA piacán nem forgalmazott európai márkák is hiányoznak a listáról, de amint azt a Fiat példája is mutatja, ez nem biztos, hogy baj: az egészen más ügyfélízlés szerint fejlesztett, frissen bevezetett típusok tengerentúli fogadtatásából ugyanúgy nem vonnánk le messzemenő következtetéseket, ahogy például a Cadillac minőségét sem volna szerencsés az alapján megítélni, hogy néhány év után feladták európai próbálkozásukat.