Fiatal autóversenyzőket képző projekttel bővíti programját az Audi Driving Experience, a német autógyár eddig elsősorban utcai és versenypályás élményautózásra fókuszáló részlege. Az Audi Sport Racing Academy a márka profi versenyzői segítségével támogatja az utánpótlás-nevelést. A kétéves program célja, hogy a résztvevők profi pilótává váljanak.
Adatlap
Audi TT Cup versenyautó
Motor | S4 turbó – 1984 ccm |
Teljesítmény | 375 LE |
Nyomaték | 420 Nm |
Sebességváltó | 6 fokozatú DSG |
Végsebesség | 247 km/óra |
Tömege | 1125 kg |
A tervek szerint minden évben hat fiatalt karolnak fel, most az első évben egyelőre még hárommal kezdenek, közülük is az egyik magyar. Keszthelyi Viven tavaly kezdett tárgyalni az Audival, amely felvette az utánpótlásprogramjába, ahol 48 jelentkező közül került a 3 legjobb közé – jelentették be ma Budapesten. „Soha nem babáztam, már kiskoromban is a játékautók érdekeltek. Nem gokartoztam, 2013-ban kipróbáltam egy Suzuki versenyautót és nagyon megtetszett. Mondtam a szüleimnek, hogy ezt szeretném csinálni” – mesélt a kezdetekről a Vezessnek Keszthelyi Vivien, aki 13 évesen már felnőttek között indult, eddigi 45 versenyéből 45 esetben végzett dobogón. Amellett, hogy zárt pályán vezetik az Audi sportmodelljeit, tanulják a jeges úton történő vezetés technikáját éppúgy, mint a testedzés és a helyes étkezés kérdéseit, de mentális felkészülésben is segítséget kapnak. Persze az instruktorok a versenyautók műszaki megoldásaival is megismertetik a programban részt vevő fiatal versenyzőjelölteket, hogy tisztában legyenek például a keréknyomás vagy futómű egyéb beállításai változásának hatására az autó viselkedésével kapcsolatban. Természetesen felkészítik őket a szponzorokkal és a nyilvánossággal, illetve a médiával való megfelelő kapcsolattartásra is, amit mi is megtapasztaltunk, amikor Viviennel beszélgettünk. Bár tinédzser korú, nagyon éretten nyilatkozik. Az Audi Sport központjában, Neuburgban működő létesítményben is tanulnak és gyakorolnak, de eljutnak különböző európai versenypályákra is. Oktatóautókként főként az Audi jelenlegi RS és R modelljei szolgálnak, amelyeket az Audi TT Cup és az Audi R8 LMS versenygépek egészítenek ki.
Mivel Viven még nincs 16 éves, a nemzetközi Automobil Szövetség szabályai szerint nem indulhat nemzetközi versenyen, így két fiú tanulótársával ellentétben 2016-ban még nem vehet részt a program fő attrakcióján, a TT Cup sorozaton. Ám nem marad verseny nélkül, a Közép-Európai Zóna Túraautó Bajnokságának országos bajnoki (OB) értékelésében indul egy TT Cup versenyautóval. A pilóta életkorához mérten ez az elérhető legkomolyabb sorozat, ahol 600 lóerős, GT3-as Lamborghini-, Ferrari-, Mercedes-, Porsche-modellek indulnak, várhatóan nagy létszámú, 35 fős mezőnyben. Bár az ő autója sokkal gyengébb – csak 375 lóerős-, a célja a 8-10. hely megszerzése, illetve egy-egy futamon a dobogó elérése.Önálló márka az Audi Sport
2015-től az Audi Sport mint önálló márka is megjelent a piacon. Egyfelől a sportos sorozatgyártású modelleken (R és RS) feltűnik az Audi Sport jelvénye, a piros rombusz, de az értékesítés is módosul. A világon már 300 olyan szalon van, ahol külön részleg foglalkozik ezen modellek értékesítésével, az eladók más képzésben is részesülnek. Mint a mai sajtótájékoztatón kiderült, Magyarország első Audi Sport bemutatóterme az Audi Centrum Budapestben kapott helyett. Itt a kiállított legfrissebb modell mellett az autókhoz tartozó gumiabroncsok, könnyűfém felnik, kárpitok, fényezési változatok, egyedi katalógusok is helyet kapnak.
A Hungaroringen április 28-30. között kerül sor a sorozat első versenyére, amelyen Vivien csapata, az OXXO Motorsport és az Audi-gyár szerelői, versenymérnökei a közösen dolgoznak majd. Vivien elárulta, hogy már decemberben tesztelte új versenyautóját, illetve az oktatói már a Nürburgringre is elvitték. A támogatás 2-3 évre szól a tehetségeknek, így Viviennek is. Számára jövőre jön az Audi TT márkakupa, és ha azt a lépcsőt is sikerrel vette, akkor az Audi R8 LMS GT3 versenyautó volánja mögé is beülhet. A végső cél pedig a DTM- vagy a Le Mans-i tesztpilótai lehetőség. Viven a Vezessnek elmondta, személyes célja, hogy eljusson a DTM-be, de a kedvence azért Forma-1-es versenyző. „Példaképem Michael Schumacher, akinek számos balesete volt, de nem hagyta abba, hanem folytatta a pályafutását. Tavaly nekem is volt egy komolyabb balesetem, amikor agyrázkódással vittek el a mentők, de egy héttel később visszatértem és futamot nyertem.”