A Model X bevezetését megelőzően tizenöt homologizációs tesztet végzett az amerikai piacra a Tesla, és a családi modell mindegyiken bravúrosan teljesített. Azonban amint elkezdték az eltérő paraméterek szerint összeállított európai teszteket, a harmadik üléssor egyszerűen előrebillent. A probléma észlelését további tesztek követték, és amikor kiderült, hogy nem véletlen bakiról volt szó, az összes eddig eladott Model X-et – szám szerint 2700 darabot – visszahívták. Ezek egy részét még át sem vették az ügyfelek, így azokon még az átadást megelőzően korrigálni tudják a problémát. A javítás költségeit a beszállító állja. A teljes folyamat mintegy öt hétig tart majd, egy-egy javítás (összesen két zárszerkezetet kell cserélni) két órát vesz igénybe. Az ülésekkel nem először gyűlik meg a baja a Teslának: a Model S-nél először a biztonsági öv, aztán az ülésállítás retesze okozott galibát és nem várt költségeket.