Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában és az Európai Szabadkereskedelmi Társuláshoz tartozó négy országban (Izland, Liechtenstein, Norvégia és Svájc) 1 millió 744 ezer 986 darab új autót helyeztek forgalomba márciusban, ami 5,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. Az unióban 6 százalékkal valamivel több mint 1,7 millióra emelkedett az új autók száma. A forgalomba hozott új autók száma immár megközelítette a pénzügyi világválság előtti csúcseladások szintjét. Immár a 31. egymást követő hónapban bővült az európai autópiac, és a legtöbb autógyártó – a Nissan, a Hyundai és a Mitsubishi kivételével – több járművet értékesített az előző év márciusához képest. A legtöbb új autót a Volkswagen-csoport adta át a tulajdonosoknak, majd a PSA-csoport, a Renault, a Ford, az Opel-csoport és a BMW következik. Az EU- és az EFTA-országokban a Volkswagen-csoport által átadott autók száma éves szinten 2,3 százalékkal 389 ezer 819-re emelkedett, ezen belül a Volkswagen márkából 1,6 százalékkal kevesebbet, 180 ezer 797 járművet adtak el. A csoport összes többi márkája növelni tudta eladásait, főleg az Audi (8 százalék) és a Skoda (6,8 százalék). A károsanyag-kibocsátási botrány hatása továbbra is tetten érhető a csoport piaci részesedésének csökkenésében: az egy évvel korábbi 23,1 százalék helyett 22,3 százalékot tudott kihasítani az európai autópiacból a legnagyobb német konszern. A másik két nagy német autógyártó közül a BMW-csoport eladásai éves szinten 14,8 százalékkal 120 ezer 345-re, a Daimleré pedig 11 százalékkal 102 ezer 529-re emelkedett. A francia vállalatok közül a Peugeot-t és Citroen-t gyártó PSA-csoport eladásai 1,1 százalékkal csaknem 170 ezerre, a Renault-csoporté pedig 8,9 százalékkal több mint 159 ezerre növekedtek. A százalékos növekedési arányt tekintve a Jaguar Land Rover csoport áll az élen: 29,7 százalékkal több új autót, szám szerint 36 ezer 538 darabot adott át vevőinek. A Mazda eladásai 15,6 százalékkal (több mint 31 ezer autó), a Hondáé 14,6 százalékkal (több mint 25 ezer autó), a Kiáé 12,5 százalékkal (közel 50 ezer autó), a Toyotáé 4,2 százalékkal (több mint 75 ezer autó), a Suzukié pedig 4,4 százalékkal (több mint 23 ezer autó) emelkedtek. A legnagyobb piacok közül a legerősebb, 17,4 százalékos növekedést Olaszország könyvelhette el, míg Franciaországban 7,5 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 5,3 százalékkal emelkedett az új autók száma. Spanyolországban 0,7 százalékkal, Németországban pedig 0,04 százalékkal csökkent a forgalomba került új autók száma. Az év első három hónapját tekintve 8,1 százalékkal, több mint 3,93 millióra emelkedett az utakra került új autók száma a 32 európai országban, ezen belül az EU-ban 8,2 százalékkal, több mint 3,81 millióra ugrott az új autók száma. Piaci részesedését tekintve 23,4 százalékkal vezet a Volkswagen-csoport, azon belül a Volkswagen márka 11,1 százalékkal. Messze leszakadva a PSA-csoport (10,3 százalék) és a Renault-csoport (9,3 százalék), majd a Ford (7,3 százalék), az Opel (6,8 százalék), a Fiat Chrysler (6,7 százalék), a BMW (6,5 százalék), a Daimler (5,8 százalék) és – a japánok közül első helyen – a Toyota (4,4 százalék) következik. Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon márciusban 19,3 százalékkal 7494-re, az év első három hónapjában pedig 15,4 százalékkal 19 688-ra emelkedett az üzembe helyezett új autók száma.