2020-ra minden második, Európában eladott Toyota hibrid lesz, legalábbis ha minden a cég tervei szerint alakul. Jelenleg 30 százalékon áll a mutató, ami ahhoz képest, hogy a 2015-ös érték 24 százalék volt, brutális eredményeket vetít előre. Abszolút számok tekintetében 38 százalékkal több hibrid talált gazdára az év első három hónapjában, mint tavaly ilyenkor – a Toyota 43 százalékos növekedését a Lexus hibridek szerényebb, 15 százalékos térnyerése fogta vissza. Utóbbi márkánál jelenleg 67, a Toyota márkánál 27 százalékon áll a hibridek részesedése az eladásokból. A növekedést tekintve két régi modell új generációja vitte a prímet: a Toyota Prius eladásai 66, a Lexus RX-é 92 százalékkal nőttek. A darabszámokat elnézve ugyanakkor egyértelmű, hogy a Toyota bankot robbantott a hibrid technológia Priuson túli kiterjesztésével, az összes egyéb modell kelendőbb, mint a Prius, a RAV4 eladásai még be sem indultak igazán, máris lekörözték az ikonikus főhibridet.

Toyota és Lexus hibrid modellek eladásai, 2016. első negyedév

Teljes képernyő rögzítése 2016.04.15. 122329