Az újítás magában hordozza a kudarc veszélyét; aki eleve fél a sikertelenségtől, soha nem tud újat alkotni. Ehhez hasonló bölcseletekkel tapétázhatnánk ki a Tesla Motor főhadiszállását, nemcsak azért, mert forradalmasították az autógyártást, hanem azért is, mert innovatív konstrukcióik nem mindig elégítik ki az alapvető használatra vonatkozó elvárásokat. A Model X vásárlói közül például többen azzal szembesültek, hogy vadonatúj szabadidőjárművük sirályszárnyas ajtaját nem tudják bezárni. Vagy kinyitni. Emellett olyan hibákról is beszámoltak, hogy meghibásodtak a különleges ajtókba épített akadályérzékelők, lefagyott a központi óriásmonitor, nem lehet felhúzni az oldalablakokat, vagy magától behúz a rögzítőfék. Az ilyen és ehhez hasonló hibák egyértelműen az elkapkodott piaci bevezetés és/vagy a nem kellően alapos minőség-ellenőrzés számlájára írhatók. A gyár egyetlen szerencséje, hogy vásárlóik rendszerint annyira szerelmesek a kocsiba, illetve abba, amit az képvisel, hogy hajlandóak elfogadni annak átmeneti tökéletlenségeit. Erre azonban aligha lehet hosszú távú üzleti modellt alapozni.