Friss fejlesztésű, teljesen alumínium szerkezetű, soros öthengeres turbómotorral ugrik kategóriát, hogy az időközben megerősödött Porsche Cayman fejéről leüsse a koronát az Audi TT csúcsverziója, az új generációs TT RS. Az éveken át a világ legjobb motorjának kikiáltott, 2,5 literes, öthengeres blokk helyébe egy hasonló paraméterekkel rendelkező, ám teljesen új fejlesztésű erőforrás lépett. A nem egészen fél méter hosszú blokk 26 kilogrammal könnyebb elődjénél – ezt alumínium forgattyúház, üreges hajtókarok és egyéb finomságok alkalmazásával érték el.

400 lóerős a vadonatúj Audi TT RS 1

A forgatónyomatéki csúcs 480 Nm, ami 1700/perctől egészen 5850-ig rendelkezésre áll, így a kupé 3,7, a roadster 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A végsebességet külön kérésre 250 helyett 280 km/órában maximálják. A motor élményéhez a csappantyúval szabályozható hangzás is hozzájárul, kipufogóból kétfélét kínál a gyár.

A forgatónyomatéki csúcs 480 Nm, ami 1700/perctől egészen 5850-ig rendelkezésre áll, így a kupé 3,7, a roadster 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A végsebességet külön kérésre 250 helyett 280 km/órában maximálják. A motor élményéhez a csappantyúval szabályozható hangzás is hozzájárul, kipufogóból kétfélét kínál a gyár.

Váltóból viszont csak egyet: a hétfokozatú S-Tronic duplakuplungos egység könnyebb, áttételi tartománya szélesebb (rövidebb alsó és hosszabb felső fokozatok), az álló helyzeti indulást rajtautomatika segíti.

Váltóból viszont csak egyet: a hétfokozatú S-Tronic duplakuplungos egység könnyebb, áttételi tartománya szélesebb (rövidebb alsó és hosszabb felső fokozatok), az álló helyzeti indulást rajtautomatika segíti.

Az összkerékhajtás vezérlése is megújult, nagy sebességnél hátsókerék-hajtásúként kanyarodik az autó, megelőzve az alulkormányozottságot, és most első ízben az adaptív üzemmódváltó rendszer hatálya alá rendelték a quattro hajtást, így különböző helyzetekben eltérően viselkedik a rendszer.

Az összkerékhajtás vezérlése is megújult, nagy sebességnél hátsókerék-hajtásúként kanyarodik az autó, megelőzve az alulkormányozottságot, és most első ízben az adaptív üzemmódváltó rendszer hatálya alá rendelték a quattro hajtást, így különböző helyzetekben eltérően viselkedik a rendszer.

A futómű hangolásában és geomeriájában is megváltozott, a hasmagasság 10 mm-rel alacsonyabb, a rugók és lengéscsillapítók keményebbek, a kormánymű pedig progresszív.

A futómű hangolásában és geomeriájában is megváltozott, a hasmagasság 10 mm-rel alacsonyabb, a rugók és lengéscsillapítók keményebbek, a kormánymű pedig progresszív.

Az alap kerékméret 19 colos, a 20-as felnik rajzolatához a versenypályáról merített ihletet az Audi.

Az alap kerékméret 19 colos, a 20-as felnik rajzolatához a versenypályáról merített ihletet az Audi.

Külön figyelmet érdemelnek a fékek: elöl 370, hátul 310 mm-es acél tárcsákat alkalmaztak. Előbbieket nyolcdugattyús nyereg szorongatja, de ha kérjük, karbon-kerámia tárcsákra is cserélhetők.

Külön figyelmet érdemelnek a fékek: elöl 370, hátul 310 mm-es acél tárcsákat alkalmaztak. Előbbieket nyolcdugattyús nyereg szorongatja, de ha kérjük, karbon-kerámia tárcsákra is cserélhetők.

A többi változás szinte mellékes: a hátsó lámpákban organikus diódák (OLED) világítanak, amelyek rendkívül jól szabályozhatók, lencse és reflektor nélkül is kiválóan világítanak, így energia- és helytakarékosak. Az Audi külön fénybalettet programozott a lámpákhoz, amelyen felkapcsolásakor szegmensenként fut végig a fény.

A többi változás szinte mellékes: a hátsó lámpákban organikus diódák (OLED) világítanak, amelyek rendkívül jól szabályozhatók, lencse és reflektor nélkül is kiválóan világítanak, így energia- és helytakarékosak. Az Audi külön fénybalettet programozott a lámpákhoz, amelyen felkapcsolásakor szegmensenként fut végig a fény.

Az aerodinamikát leszorítóerőre, nem pedig kedvező légellenállásra optimalizálták: a fix hátsó szárny (opcióként motorosan nyitható is kérhető) alatt masszív diffúzor tereli a légáramlatokat.

Az aerodinamikát leszorítóerőre, nem pedig kedvező légellenállásra optimalizálták: a fix hátsó szárny (opcióként motorosan nyitható is kérhető) alatt masszív diffúzor tereli a légáramlatokat.

Az utastérben egyedi sportülések, szénszálas vagy alumínium betétek, különböző bőrkárpit-variációk várják az utasokat.

Az utastérben egyedi sportülések, szénszálas vagy alumínium betétek, különböző bőrkárpit-variációk várják az utasokat.

A sportkormányon kapott helyet a motorindító gomb, valamint az üzemmódváltó kapcsoló.

A sportkormányon kapott helyet a motorindító gomb, valamint az üzemmódváltó kapcsoló. A digitális műszerfal eltérő sémák szerint jelenít meg információkat, a légbeömlő rostélyok egyediek.