Tavaly félévkor úgy tűnt, a Volkswagen megelőzi legnagyobb ellenfelét, a Toyotát, és a világ első számú autógyárává léphet elő. Aztán az emissziós botrány miatti bizalomvesztés mellett elpárologtak a cégcsoport esélyei, ám úgy tűnik, a németek nem adták fel: 2016 első negyedévében rávertek a Toyotára. A Volkswagen elsősorban annak köszönheti erősödését, hogy Kínában helyreállt a piac vérkeringése. Itt 6,4 százalékkal növelte eladásait a konszern, ahogy Európa (+3,3%) is gyarapodott. Sem az orosz (-16,3%), sem a dél-amerikai (-27,6%) összeomlás nem tudta megállítani a cégcsoport lendületét, így a tavalyi év első negyedévénél 0,8 százalékkal több, 2488 darab autót adtak el január eleje és március vége között. A Toyota működését ezzel szemben robbanások és földrengés lassította: a japán konglomerátum 2,3 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, az összeladások megálltak 2,46 milliónál. A harmadik helyen továbbra is a General Motors áll, amely szintén Dél-Amerikában veszített teret, illetve kínai kishaszonjármű-üzletága szenvedett csapásokat. A vállalat forgalma 2,5 százalékos csökkenéssel megállt 2,36 millió darab autónál. A Volkswagen időszaki győzelme nem feltétlenül jelent diadalmenetet az egész évre nézve, hiszen a dízelbotrány miatt szükségessé vált javítások, kártérítések idén még jócskán meg fogják tépázni a konszern erőforrásait, ami akár a gyártási kapacitásra is hatással lehet.