A hosszú és sikeres időszak után nyugdíjba vonuló Maróthy Miklóstól április 1-től Wachtler Tamás vette át a Renault Hungária vezetését. A szakember korábban a francia vállalat párizsi és szlovén központjában is dolgozott, elsősorban marketing területen. Mint a héten lezajlott sajtóbeszélgetésen a 37 éves menedzser elárulta, három célja van. Az egyik, hogy Magyarországon a top 5-be kerüljön a Renault az eladások tekintetében. Ez elsőre nem tűnik nagy feladatnak, hiszen 2015-ben hatodik volt a márka, ám míg az 5%-os piaci részesedést jelentett, az ötödik helyen álló Suzuki már 8%-ot hozott el. Vagyis ahhoz 50 százalékos növekedést kell elérni. A Dacia esetében a cél, hogy megtartsák a jelenlegi piacrészesedést. Mint Wachtler Tamás elmondta, szerinte a magánügyfeleket kell meggyőzni, és ha ez sikerül, akkor a flották terén is sikeresebbek lesznek. Szerinte az emberek nem ismerik eléggé a Renault új modelljeit, ezért markánsabb jelenlétre van szükség ennek megváltoztatásához. Olyan helyeken kell jelen lenniük, ahol az emberek megtapogathatják, közel kerülhetnek az autókhoz. A cél, hogy más márkáktól tudjanak elcsábítani vevőket. Második célként a márka imázsának növelése, míg harmadikként a szolgáltatások minőségének javítását jelölte meg. Utóbbiban a legjobbak közé akar kerülni a márka. Ehhez szerinte az kell, hogy folyamatosan oktassák a kereskedőket, szerelőket, a tanultakat beépítsék a folyamatokba és azok alkalmazását ellenőrizzék, próbavásárlásokkal. Számos új modell érkezését is beharangozta az ügyvezető igazgató. Így elmondta, hogy 2016-ban nemcsak a Mégane és a Talisman kombiváltozatai mutatkoznak be Magyarországon, de jön a megújult Clio, majd év végén jön az új Scénic és Grand Scénic. Emellett bemutatkozik majd az Alaskan pick-up is, amely várhatóan a Nissan Navara alapjaira épül majd. Jövő év elején érkezik egy új Laguna jellegű szedán a kínálatba, ami a Mégane-nál nagyobb, a Talismannál kisebb lesz. Eredetileg az ázsiai piacra szánta a márka, de amikor az európai régiók vezetői meglátták, milyen jól néz ki, kérték, hogy itt is kapható legyen. Bár a Fluence idén kifut, az új modell nem azt pótolja, sőt, a keresett limuzin utód nélkül tűnik el a kínálatból. Mint Wachtler elmondta, a jövőben nem lesz ilyen jellegű „olcsó” Renault-modell, az árérzékeny vevőknek a Dacia típusait kínálják. A román márka egyébként új lendületet vett idehaza, 30 százalékkal megnőtt a Loganok eladása. Állítólag a Lada megjelenése körüli felhajtás világított rá újra az olcsó autóra. A Duster továbbra is jól megy, de már tudni, hogy 2018-ban utódot kap.