Ezen a héten az átlagosnál többet írtunk nyújtott tengelytávú autókról, nem azért, mert ennyire rá vagyunk gerjedve a témára, hanem mert a Pekingi Autószalon kapcsán kiderült: Kína rajong a megfizethető luxusért. Míg tehát az átlagos európai azt mondaná, nyújtsuk meg a Jaguar XJ-t, hadd legyen teljes a fényűzés, a kínai ügyfél úgy gondolkodik: legyen elég férőhely, legyen meg a patinás márkanév, de azért az ésszerűségnek legalább a morzsája maradjon meg. A képletbe helyi luxusadók vagy a csúcsmodellek elleni titkos társadalmi összefogás is belejátszhat, ezekre nincs rálátásunk.

Milyen az első, kínai gyártású Jaguar? Hát nagy… 1
  Ugyanúgy nem tudjuk, miért kapott az XFL és a Mercedes E-osztály nyújtott kiadása egyformán 140 mm-rel nagyobb tengelytávot. Az biztos, hogy a stuttgarti (amúgy Pekingben gyártott) óriáshoz hasonlóan a Jaguar (amelyet szintén helyben, a konszern első távol-keleti üzemében fognak gyártani) arányos vonalvezetését sem borította fel a műtét, az autóról nem rí le az utólagos beavatkozás ténye. Ami viszont egyértelmű, hogy a Jaguar fejlesztő megfeledkeztek arról, felső-, nem pedig luxuskategóriás autón dolgoznak, és belepakoltak az autóba minden létező kényeztető finomságot. Jaguar XF-L A 157 mm-rel nagyobb hátsó lábtér (+116 mm térdhely!) mellett olyan extrák simogatják az utas testét és lelkét, mint a kommunikációs központ lokális wifivel, a fűthető, hűthető hátsó masszázsfotelek, az új rendszerű, ionizációs klímaberendezés (Kína nagyvárosaiban a tiszta levegő alighanem többet ér minden más földi kincsnél), vagy egy valódi világújdonság. Utóbbit Clear Exit Detection, azaz szabad kiszállás felismerő rendszer néven jegyezték be a márka extralistájára, és pont arra képes, amire neve alapján számítanánk: a berendezés figyelmezteti a hátul utazókat, ha jármű közeledik a Jaguar felé, így megakadályozva, hogy rányissák az ajtót egy közeledő kerékpárosra vagy betonkeverőre.

Kétzónás digitális klímavezérlés, motoros ülésállítás a hátul utazóknak

Kétzónás digitális klímavezérlés, motoros ülésállítás a hátul utazóknak

A Jaguar idén nyáron kezdi el az autó gyártását és forgalmazását, mégpedig a cégcsoport első kínai üzemében. Az XFL kizárólag helyi piacra készül. Jaguar XF-L