Az átlagos fogyasztó már a háromturbós dízelmotor fogalmával sem tudott mit kezdeni, most pedig itt a négyszeres megfúvás: a BMW frissen meghirdetett új csúcstechnológiája nagyobb teljesítményt ígér kisebb károsanyag-kibocsátás mellett, és hamarosan élesben is bizonyíthat a 7-es szériában. A bécsi motorszimpóziumon meghirdetett háromliteres, hathengeres motor a jelenlegi, triplaturbós blokknál (381 LE, 740 Nm) valamivel erősebb: 394 lóerős és 760 Nm nyomatékú lehet – utóbbi csak azért nem magasabb, mert a 7-es szériában jelenleg használatos, nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó nem bír el többet. Az elv egyébként ugyanaz, mint ahogyan a duplaturbós motorból tripla lett: a jelenlegi felállásban kis fordulatszámon egy nagy, magasabb fordulaton két kicsi turbó biztosítja a töltést, a négyes egységben pedig kis fordulatszámon is az olcsóbban gyártható, kisebb tömegű, gyorsabban felpörgő kettős megoldást alkalmazzák. https://www.youtube.com/watch?v=cKc30-1xPZ4 A valamivel combosabb teljesítmény mellett mintegy 5 százalékkal takarékosabb is az új, immár Euro6-os motor, amely a 7-es széria után az X5-ben is bemutatkozik majd, onnan megy tovább a kínálat többi tagjába. Nyitóképünkön és a videón a jelenlegi N57S kódjelű, triplaturbós dízelmotor látható.