A Nissan által végzett felmérés szerint az ázsiai szigetországban 35 ezer benzinkút működik, miközben 40 ezerre nőtt a elektromos töltőállomások száma, utóbbiak többsége azonban magántulajdonban van. A e-töltőállomások gyarapodásának lendületet adott az, hogy a japán kormány támogatást biztosít az elektromos vagy hibrid gépkocsik vásárlásához. Különösen az elektromos autók esetében az ázsiai ország messze lekörözi a világ más államait. A piacnövekedés ösztönzésének fontos eleme a töltőinfrastruktúra fejlesztése. Mivel az elektromos töltés megfizethetőbb, a potenciális vásárlók félresöprik félelmüket attól, hogy távol otthonuktól nem fogják tudni felöltetni autójukat – idézte Joseph G Petert, a Nissan pénzügyi igazgatóját a The Guardian brit napilap honlapja. Ez már nem probléma Japánban, ahol 6469 ultragyorstöltő működik CHAdeMO csatlakozóval rendelkező elektromos autók számára. Európában 3028, az Egyesült Államokban 1686 ilyen típusú ultragyorstöltő van. Megfigyelők azonban emlékeztetnek arra, hogy a Nissan által közzétett adatokban szereplő e-töltők többségét magángarázsokban szerelték fel, és csupán egyetlen gépkocsi-tulajdonos használja. Iparági szakemberek előrejelzése szerint az egyetlen használót kiszolgáló töltőállomások hamarosan a múlté lesznek az Airbnb-hez hasonló szolgáltatás révén, amely lehetővé teszi, hogy a magántulajdonosok más gépkocsivezetőkkel megosszák töltőállomásuk használatát.