Az Origo szerint a kormánypártok attól tartanak, hogy a lépés súlyos politikai károkat okozna. A lap szerint a kormány azt is vállalná az Európai Bizottság felé, hogy a díj bevezetésének elmaradása miatti büntetést befizesse az uniós testületnek – ez nagyjából 15-20 milliárd forintos költséget jelentene. A dugódíjat már 2013-ban be kellett volna vezetni, de az egyezkedéseknek köszönhetően sikerült néhány évvel későbbre halasztani, legutóbb 2017-es indulásról volt szó. A tervek szerint kétzónás behajtási díj lenne, egy a Budapest közigazgatási határán belépőknek, egy pedig azoknak, akik a Hungária körúton belüli szakaszra akarnának autóval behajtani. Tarlós István főpolgármester az Origo értesülésével szemben néhány napja még úgy nyilatkozott, hogy a dugódíj bevezetése elkerülhetetlen. „Ha 2017 végéig nem vezetjük be ezt a behajtási díjat, akkor abból baj lesz” – mondta csütörtökön az Amerikai Kereskedelmi Kamara rendezvényén.