Az idén is folytatódik a használtautó-import bővülése: míg tavaly április végéig 36 100 használt személyautót importáltak Magyarországra, ez az érték idén már 44 700 darab volt – áll a Használtautó.hu közleményében. Áprilisban első ízben fordult elő, hogy egyetlen hónapban több mint 12 ezer használt autót regisztráltak az országban. image010 Továbbra sem fiatalodik az állomány: az idén behozott járművek 61,5 százaléka legalább tízéves. Ez az az életkor, amely mellett nagyobb kategóriákra is megvan a hazai fizetőképes kereslet. Ám ennek a ténynek számos negatív hatása van: mivel a kínált autó előéletének sokkal nehezebb utánajárni, az új tulajdonosnak számos esetben komoly pótlólagos kiadással kell szembesülnie az utólag felfedezett műszaki problémák miatt. Míg az idehaza futó legtöbb autónak a futásteljesítményéről már legalább két nyilvántartott adat is egyszerűen lekérhető a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) 2012 januárjától vezetett adatbázisából, ez a külföldön vásárolt autók esetében nem valósítható meg. Ez a helyzet pedig szinte tálcán kínálja a lehetőséget a kilométeróra-tekerésére – akár külföldi, akár egyes hazai eladók számára. image011 A számokból egyértelműen látszik, hogy a használtautó-import egyre szélesebb vásárlói réteget érint: idén a Magyarországon az elsőként forgalmit kapó személyautóknak immár több mint kétharmada lesz külföldről származó használt jármű (ez az arány 2012-ben még 50 százalék volt). A szélesebb vásárlói kör megjelenése az igények változékonyságát is növeli. Ha összehasonlítjuk a két éve behozott állomány összetételét az idén év elején importált járművekével, az látszik, hogy az Audi, BMW, Mercedes hármas már csak 21,2 százalékát teszi ki a behozatalnak, szemben a 2014-es 25,1 százalékkal. Általánosságban is csökken a koncentráció a márkák tekintetében: az első nyolc leggyakoribb autómárka két éve még a teljes sokaság 68 százalékát adta, most ez az érték már csupán 64 százalék. A fenti igényeltolódásnak is köszönhető, hogy miközben a BMW két év alatt a másodikról a negyedik helyre csúszott, addig például a Mazda a 11.-ről a 7. helyre tudott felkapaszkodni. image012 A Használtautó.hu szerint a jelenlegi tendenciák azt mutatják, hogy a használtautó-import folyamatos felfutását egyelőre a gyengülő forintárfolyam sem tudja megtörni. Mindez azt jelenti, hogy amennyiben év közben a szabályozói környezet sem változik, év végére akár a 150 ezret is meghaladhatja a behozott használt személyautók száma.