A Toyota-csoport finanszírozási cégein keresztül stratégiai beruházást készül kezdeményezni az Uberben, adta hírül az Automotive News. A mobilitás jövőjében hatalmas szerepet játszhatnak az autómegosztó telekocsi-szolgáltatások, és szeretnénk felmérni, hogyan tudnánk biztonságos, kényelmes, vonzó mobilitási szolgáltatásokat kínálni ügyfeleinknek – mondta a Toyota Motor ügyvezető igazgatója, Sigeki Tomojama. A befektetés összege csekély, és a legkevésbé sem arról szól, hogy a Toyota többségi tulajdonrészt szerezzen a vállalatban. Szimpla együttműködésről van, szó, amely bármikor felmondható, ám amelynek révén a Toyota sokat tanulhatna az ügyfelek autómegosztással kapcsolatos tapasztalatairól. A kooperáció ősszel veszi kezdetét, egyelőre kísérleti jelleggel. A program nem korlátozódik Japánra, olyan országokban is beindítják, ahol a telekocsi-szolgáltatások elterjedőben vannak. A projekt részeként különböző fedélzeti alkalmazások kifejlesztésén is dolgoznak majd a partnerek. A számos lehetőség között azt is felmérik, mennyire életképes az a modell, amelyben Uber-fuvarok vállalásával törleszti havi részleteit az autót lízingelő felhasználó. Az autóipar az utóbbiakban nagyon rákapott a közösségi autómegosztó és sofőrszolgálatokra: a Volkswagen egy Gett nevű, kisebb cégben készül 300 millió dolláros beruházásra, a General Motors félmilliárd dollárt adott a Lyftnek, hogy fejlesszenek ki egy igény szerint használható robotautó-szolgáltatást, az Apple pedig egy kínai vállalat, a Didi Chuxing egymilliárd dolláros partnereként igyekszik kikanyarítani magának egy szeletet a kínai piacból.