Izgalmakban gazdag volt az első futam a Nürburgringen. A mezőny problémamentesen jött el az elején, Monteiro nagyon jól kapta el a rajtot, Björk és Bennani előtt megtartva az első pozíciót vágott neki a három körnek.
Középen Catsburg kissé beragadt, így Norbinak kellett nagyon koncentrálnia, hogy elkerülje az ütközést. Michelisz ennek következtében a két Ladával harcolt az első métereken, és két helyet vesztve, a 8. helyre csúszott vissza. Muller és López rajtolt szenzációsan, a két gyári Citroën egyből a 4. és 5. helyre lépett előre. A mezőny végéről Huff az első percektől kezdve aggresszíven jött előre, az első kanyarban már három helyet tudott javítani.
Norbi tartotta a tempót az élen haladókkal, Coronel mögött Bennani hibáját követően a hetedik helyre lépett előre a Nordschleife kanyarjaiban. Monteiro továbbra is magabiztosan állt az élen, az első kört 0,7 másodperces vezetéssel fejezte be Björk és Yvan Muller előtt. Az első drámát Björk kiállása jelentette, aki második helyről motorhiba miatt volt kénytelen feladni az első futamot. Michelisz és Huff is lépegetett előre, a verseny felénél Norbi a 6., Huff pedig a 9. helyen állt. A Citroënek (Muller, López és Chilton) egymással csatáztak a dobogóért, Norbi Coronel mögött tette meg a kilométereket.
Az utolsó körben aztán mindenkinek megemelkedett a pulzusszáma. Coronel bal első kereke nagy sebességnél felrobbant, a holland kicsúszott, és a szalagkorlátnak ütközött. Norbi szerencsére ki tudta kerülni, így az ötödik helyre fellépve haladhatott tovább. Huff pedig megérkezett a 6. helyre Bennanit megelőzve.
Az utolsó percek aztán újabb drámát hoztak. A végig magabiztosan vezető Monteiro a Nordschleifén nekiütközött nagy sebességnél a szalagkorlátnak (valószínűsíthetően szintén gumiprobléma miatt). A mögötte haladó Muller már nem tudta kikerülni, így nekiment. López, Chilton és Norbi szerencsére el tudta kerülni a balestetet. Így a végén ők hárman állhattak fel a dobogóra, Huff pedig a negyedik helyen zárta a nyitóversenyt.
Felborították a főfutam rajtrácsát az első verseny balesetei. Coronel, Muller és Monteiro sem tudott elindulni, a Honda portugál versenyzőjét ráadásul elővigyázatosságból kórházba is szállították, hogy a biztonság kedvéért az ütközést követően alaposabban megvizsgálhassák.
Norbi ennek következtében előreléphetett az első sorba, így López mellől, a második pozícióból vághatott neki a futamnak. Remekül kapta el a rajtot, jól fogta a pozíciót és az első kanyart követően az élre állhatott. Azonban nem tartott sokáig ez a felállás, López erőből elment mellette.
A Citroën diktálta tempót Michelisz nem tudta tartani, így a hátralévő időben az elsődleges feladat a mögötte haladó Chilton megtartása volt. A Sébastien Loeb Racing pilótája egész hétvégén jó tempót ment, így ez sem volt egyszerű. Rob Huff próbálta megelőzni a brit versenyzőt, ott volt végig a nyakán. Norbi így egy kis levegőhöz jutva szektorról szektorra autózott egy kicsivel jobb időt a mögötte haladókhoz képest.
López magabiztosan haladt az élen, noha a végén kicsit vesztett a tempójából. Norbi a második kör végének utolsó szektorában 3 másodpercet hozott is az argentinon, így 0,9 másodperces különbséggel futottak neki a harmadik körnek. Huffnak minden igyekezet ellenére nem sikerült megelőzni Chiltont, így végül a negyedik helyen intette le a kockás zászló.
López kettős győzelmet aratott, míg Norbi legjobb hondásként, kétszer is dobogóra állhatott a hétvégén. A két futamon és az időmérőn összesen 35 pontot gyűjtött, így az összetett pontversenyben 120 pontjával megközelítette, illetve gyakorlatilag utolérte két csapattársát (Monteiro 124, Huff 122).