FRISSÍTÉS 14.00: Vályi Csongor, a budaörsi repülőtér igazgatója az Index kérdésére elmondta, hogy felszállás közben a motor meghibásodására gyanakodott a pilóta, ezért nem kockáztatta meg, hogy visszatérjen a reptérre, hanem ahogy azt tanítják, leszállt az autópályára.
Mint mondta, egy gyakorlott fiatal pilóta vezette a gépet, amin egy növendékével repült. Kidolgozott terv szerint, gyönyörűen hajtotta végre a műveletet. Se a gép nem sérült meg, sem pedig az utasai.
A pilóta és tanítványa a manőver után kitolta a gépet a külső sávra, a műszaki személyzet indul majd érte, hogy visszaszállítsa a budaörsi reptérre. A rendőrség később az MTI-nek eljuttatott közleményében tudatta: amikor a BRFK járőrei észlelték, hogy a repülőgép alacsonyan száll és folyamatosan ereszkedik, gépjárművükkel mögé álltak és megkülönböztetett jelzéssel megkezdték a forgalom terelését, lassítását. A rendőri intézkedésnek is köszönhetően senki sem sérült meg és anyagi kár sem keletkezett – emelte ki a BRFK.
Korábban:
Sérülés nem volt látható a gépen, a rendőrök lezárták a két külső sávot. Az esetet két másik olvasó is megerősítette.
A kisrepülő feltehetően a budaörsi repülőtérre tartott, de még nem tudni, hogy miért nem tudott eljutni odáig.
Az Útinform szerint „az M1-M7-es autópálya közös kivezető szakaszán, a 10-es km-szelvényben egy műszaki hibás kisrepülő foglalja el a külső és felhajtó ág egy részét. A közúti forgalom zavartalanul halad.”
A repülő egy Cessna 152-es volt, amelyből több mint 7500 készült. A Wikipédia szerint 1977 és 1985 között gyártották. A kétszemélyes gépet 110 lóerős motor gyorsítja, maximális repülési sebessége 200 km/óra körüli. A lajstromjele szerint az M1-M7 kivezetőn landolt gép 2011-ben került Magyarországra.