A Ferrari termékfilozófiájából eredően nem a kereslet határozza meg, mennyit gyártanak egy-egy modelljükből. A különösen brutális sporthibrid, a LaFerrari összesen 499 példányban készült, és 2013 decemberében az utolsót is eladták. Most viszont a jelek szerint új esélyt kapnak a rajongók, igaz, csupán 150 autó – de micsoda autó! – erejéig.

Sergio Marchionne ugyanis végre megerősítette a régóta szálldosó pletykát: a LaFerrari nyitható tetővel is forgalomba kerül, sőt, a legfontosabb ügyfelek állítólag már látták is az autót.

A LaFerrari szénszálas szerkezetének köszönhetően a tetőlemez eltávolítása várhatóan minimális mértékben bontja meg a váz szilárdságát, így nem lesz szükség nehéz merevítőelemek beépítésére. Ez elengedhetetlenül fontos ahhoz, hogy a Spider ugyanolyan észveszejtő menettulajdonságokat mutathasson fel, mint a kupé: a 6.3 V12 motor és a KERS kinetikus rásegítés együttesen 3,0 másodpercnél rövidebb idő alatt katapultálta százra az autót, a végsebesség meghaladta a 350 km/órát.

laferrari_14

Kérdés, hogy vászonteteje vagy lehajtható keményteteje lesz-e az autónak – az előbbi tagadhatatlanul stílusosabb volna, de az utóbbi észszerűbb és praktikusabb megoldás: 963 lóerő és a menetszél együtt könnyen megtépázhatná a vásznat.

A legfontosabb persze, hogy mindez mennyibe fog kerülni. A LaFerrari kupéért 1,3 millió eurót kértek el, a Spiderért nem kizárt a másfél milliós (azaz félmilliárd forintot megközelítő) tarifa, de konkrétumokat majd csak a bevezetéskor, vagy inkább még később árul el a gyár.

A LaFerrari a második lehet a hiperhibrid trióból, amely elveszíti tetejét: a Porsche 918 eleve Spyderként került forgalomba, a McLaren azonban mereven elzárkózott attól, hogy megnyissa a P1 tetőlemezét.

Nyitóképünkön egy számítógépes grafika a lehetséges LaFerrari Spiderről