Mielőtt egy új autón elkezdenek dolgozni, a dizájncsapat méri fel a leendő autó alapvető jellegzetességeit. A színválaszték összeállítása e folyamat egyik fontos eleme, nagy szerepe van az autó méretének és formájának. A kisebb autók világosabb vagy általánosabban használt színeket kaphatnak, míg a nagyobbaknál a sötétebb, metál tónusok a megfelelőek – áll a Seat közleményében.
A másik fontos tényező, hogy kinek szánják a tervezés alatt álló autót. Világosabb, vagányabb színek kerülnek előtérbe, ha az autót elsősorban fiataloknak szánják, míg az idősebbek a hagyományosabb színárnyalatokat kedvelik. Mindezek mellett fontos az is, hogy az autót milyen jellegű tevékenységhez tervezik, mert például egy sportos autónak sohasem olyan a színe, mint egy SUV-nak, mert ez utóbbinak a természethez közelebbi színek felelnek meg jobban.
Hasonlóan fontos, hogy az adott piacra kerülő autót milyen éghajlati vagy kulturális közegben használják majd, de három tónussal – a feketével, a fehérrel és a szürkével – sosem lehet hibázni. Ezek az Európában legnépszerűbb színek, amit egy erre vonatkozó kutatás is megerősített.
A Seat színekkel és belső kárpitozással foglalkozó részlegének feladata, hogy már három évvel a megjelenés előtt javaslatokat tegyen, melyeket a legfontosabb divatirányzatok és építészeti trendek tanulmányozása során mér fel. A festéklaboratórium már a vegyi üzem és a kreativitás találkozási pontja, mivel a végleges színválaszték több mint száz változat és ezer liter festék felhasználásával alakul ki. Erre a tevékenységre nagyon komoly hangsúlyt fektetnek, mert a színek központi szerepet játszanak a vásárlói döntésekben.